مسکو: به استقرار واحدهای موشکی اسکندر در منطقه کالینینگراد ادامه می‌دهیم

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به استقرار موشک‌های بالستیک اسکندر در قلمروی روسیه شامل منطقه کالینینگراد ادامه خواهد داد.

مسکو: به استقرار واحدهای موشکی اسکندر در منطقه کالینینگراد ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مسکو اعلام کرد به استقرار موشک‌های بالستیک اسکندر در قلمروی روسیه شامل منطقه کالینینگراد ادامه خواهد داد. 

بر این اساس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ما به استقرار واحد‌های موشکی خود در هر جایی از قلمرویمان شامل منطقه کالینینگراد به عنوان بخشی از برنامه اصلی آمادگی جنگی نیروهای مسلحمان ادامه خواهیم داد. 

در ادامه این مطلب آمده است: از آنجایی که ما سیستم‌های موشکی متحرک اسکندر را در منطقه کالینینگراد مستقر کرده‌ایم، تاکید داریم که مسکو تلاش نکرده است که حقیقت وقوع چنین اقدام نظامی را کتمان کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: واحدهای موشکی اسکندر مستقر شده و این استقرارها به عنوان بخشی از برنامه آمادگی نبرد نیروهای مسلح در مناطق مختلف روسیه شامل منطقه کالینینگراد ادامه خواهد یافت. تمامی این اتفاقات در داخل قلمروی روسیه رخ داده است و در این مورد، هیچ قانون یا توافق بین المللی را نقض نکرده‌ایم. 

منطقه کالینینگراد بخش جدایی از سرزمین روسیه است که میان کشورهای لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار دارد. استقرار واحدهای متحرک موشکی اسکندر در این منطقه انتقاد مقامات اروپا و ناتو را به همراه داشته است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار