آبادان؛

ارائه خدمات آموزشی به ۹ هزار نفر از راهیان نور

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از توزیع رسانه های آموزشی میان 9 هزار نفر از کاروان های راهیان نور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛فرشید بهشتی با اشاره به اجرایی شدن طرح بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط در خرمشهر گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط از ۱۲ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فرودین امسال در سطح خرمشهر و مینوشهر اجرایی شد.

وی، شمار مراکز متخلف معرفی شده به مراجع قضایی را ۷۶ مورد اعلام کرد و از تعطیلی ۳۱ مرکز و معدوم سازی۶۳۰ کیلوگرم موارد غیر قابل مصرف خبر داد.

بهشتی همچنین از ۴۵۲ مورد نمونه گیری از آب آشامیدنی، بازدید از ۲۰۹  از سامانه آبرسانی و انجام هفت هزار و ۶۵۲ مورد کل سنجی برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی خبر داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه با تاکید بر اینکه بیمارستان ولی عصر(عج) خرمشهر تعداد مراجعه به واحد اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فرودین هشت هزار و ۸۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: در طول این مدت، ۱۵۲ عمل اورژانس و عادی در بیمارستان انجام و ۵۱۳ نفر نیز در بخش های مختلف بیمارستان بستری شدند.

بهشتی به برنامه های واحد پیشگیری در ایام نوروز ۱۳۹۶ هم اشاره کرد و فعالیت مداوم سه مرکز و تجهیز پست مراقبت بهداشتی مرزی شلمچه به امکانات مورد نیاز در راستای بهبود خدمات رسانی و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار را نیز یادآور شد.

وی در ادامه از واکسینه کردن تمام کودکان زیر ۱۵ سال غیر ایرانی علیه بیماری فلج اطفال و سرخک در این مدت خبر داد و افزود: ۴۱  کودک عراقی از نظر پولیو خوراکی نیز واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، خدمات رسانی به کاروان های راهیان نور را نیز یادآور شد و از توزیع رسانه های آموزشی به تعداد هفت هزار و ۵۰۶ عدد میان کاروان های راهیان نور  خبر داد و آموزش چهره به چهره به حدود ۹ هزار و  نفر از مسئولین و کاروان های راهیان نور در خصوص رعایت موازین بهداشت شخصی و چگونگی پیشگیری ونحوه برخورد با بیماری های شایع و واگیر خبر داد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.