بذرپاش در دومین مجمع جبهه مردمی:

مدل بانکداری امروز کمکی به رونق تولید نمی‌کند/ ما دولت مسئله حل کن می‌خواهیم نه مسئله اعلام کن

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ما امروز دولتی مسئله حل کن نیاز داریم نه دولتی که تنها مسائل را اعلام کند.

مدل بانکداری امروز کمکی به رونق تولید نمی‌کند/ ما دولت مسئله حل کن می‌خواهیم نه مسئله اعلام کنبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرداد بذرپاش عضو جبهه نیروهای مردمی انقلاب در دومین مجمع عمومی جبهه مردمی به عنوان اولین سخنران اظهار داشت:38 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و قرارمان این بود که در این مدت از خود بگذریم و به مردم بپردازیم نه اینکه مردم را رها کرده و به خود برسیم و نجومی بگیر شویم.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: قرارمان این نبود که موجودی به نام بانک را ایجاد کنیم که در حال حاضر به جای یار شاکر بار خاطر باشد.
 
وی تصریح کرد: مردم کشور ما گله‌مندند زمانی که می‌بینند یک فرهنگی از قشر آموزش و پرورش نمی‌تواند به راحتی وام بگیرد اما زمانی که 8 هزار میلیارد تومان پول گم می‌شود می‌گویند هیچ اتفاقی نیفتاده است.
 
عضو سابق هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر این موضوع که مردم حق دارند گله‌مند باشند، گفت: قرارمان این نبود که در حال حاضر و بعد از پیروزی انقلاب شاهد یک رکود بی‌سابقه باشیم که در 50 سال گذشته نیز وجود نداشته است.
 
بذرپاش ادامه داد: در حال حاضر در کشور مبلغی بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان قاچاق صورت می‌گیرد که این یعنی از بین رفتن 400 هزار فرصت شغلی است، چگونه می‌شود ما تروریستی مانند عبدالمالک ریگی را به راحتی از آسمان بگیریم اما نمی‌توانیم این میزان قاچاق را که از جلوی چشمان عبور می‌کند ببینیم.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز اوضاع به همین گونه است ما سالی 25 میلیون تن محصول کشاورزی را از خارج وارد می‌کنیم اما تا پایان سال میزان زیادی از تولیدات کشاورزی داخلی را معدوم می‌کنیم. در حال حاضر در کشور 15 میلیون متر زمین‌های کشاورزی به خاطر مدیریت نامطلوب آب زیر کشت نمی‌رود و بلااستفاده مانده است.
 
وی در خصوص نحوه مدیریت بانک‌ها بیان داشت: بانک‌ها در حال حاضر یک هزار و 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار دارند که عددی قریب به 700 هزار میلیارد آن توسط خود بانک‌ها بلوکه شده است. در سال 95 بانک‌ها 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده‌اند اما نه تسهیلات جدید بلکه بخش اعظمی از آن از وام‌های قبلی بوده است.
 
عضو هیأت رئیسه سابق مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها خود یک دولتند و دولت تعیین می‌کنند، گفت: یا باید دولت بانک‌ها را تغییر دهد یا اینکه بانک‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی را تغییر می‌دهند.
 
بذرپاش افزود: با این مدل مالی نظام مالی ما محال است که در کشور تولید صورت بگیرد شما به بانک‌های کشورهای جنوب شرق آسیا بنگرید می‌بینید که همه آنها نرخ سود بانکی یک یا دو درصد می‌گیرند اما در کشور ما این میزان بیش از 20 درصد است.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه آماری که دولت‌ها می‌دهند برای کتمان حقایق نیست، اظهار داشت: تاکنون در نظام اسلامی کشور و پس از پیروزی انقلاب 10 مجلس و 11 دولت را پشت سر گذاشتیم و قرارمان این نبود که مردم گله‌مند باشند.
 
وی تصریح کرد:متأسفانه در حال حاضر در بخش تولید دانش نیز ما مشکلات زیادی داریم و این میزان تولید دانش در دانشگاه‌های کشور در خدمت حل مشکلات نیست بلکه فقط مشکلات کشورهایی چون آمریکا و کانادا را حل می‌کند.
 
عضو هیأت رئیسه سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دولت مسئله‌ حل‌کن می‌خواهیم نه دولت مسئله اعلام‌کن و تا زمانی که با این نگاه مرسوم پیش برویم مشکلات حل نخواهد شد.
 
بذرپاش با طرح این سوال که راه حل از بین بردن فسادهایی که در کشور وجود دارد، چیست گفت: ما دستگاه‌های نظارتی زیادی در کشور داریم اما در مسئله‌ای مانند حقوق‌های نجومی اگر رسانه ها پیگیری نمی‌کردند هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. ما نیاز داریم تا دولت شیشه‌ای در کشور داشته باشیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتد مشکلات حل نمی‌شود.
 
وی گفت: ما در کشور نیازمند تحول ساختار هستیم چرا که این مهم شرط لازم برای بهبود شرایط است. ما دولتی می‌خواهیم که نه فقط سطح مدیریتی خود را در تهران بلکه در کل کشور ببیند. ما دولت نوآور و بانشاط می‌خواهیم نه دولت خسته چرا که ما در کشور جوانان بسیاری داریم تا بتوانند امور را دست بگیرند.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: این جوانانی که در کشور مدرک گرفته‌اند به اعتماد نظام به تحصیل پرداخته‌اند اما هیچ اتفاقی برای آنها نیفتاده است.
 
وی تأکید کرد: قرار بود دیپلماسی ما به اقتصاد یارانه بدهد اما در حال حاضر که بازارهای کشور مانند ناموس کشور هستند از طریق دیپلماسی به فرانسه یارانه می دهند.
 
بذرپاش در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: ما در کشور جوانانی از نسل خمینی و  خامنه‌ای داریم که در آن قاسم سلیمانی‌ها رشد کرده‌اند و به همین خاطر می‌توانیم مشکلات را با همین جوانان حل کنیم.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار