نمایندگی ایران در سازمان ملل حمله نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کرد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل حمله بامداد جمعه آمریکا به سوریه را محکوم کرد و آن را اقدامی غیر مسئولانه دانست که به تقویت تروریسم در منطقه منجر خواهد شد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل حمله نظامی آمریکا به سوریه را محکوم کرد
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که با موضوع آوارگان در منطقه مدیترانه، بویژه پناهجویان سوری برگزار شد، با غیرمسئولانه و خطرناک خواندن این تجاوز امریکا آن را باعث تقویت تروریست ها و آوارگی تعداد بیشتری از مردم سوریه دانست.

سفیر کشورمان همچنین این اقدام را نقض فاحش اصول منشور سازمان ملل متحد و قواعد آمره و بنیادین حقوق بین الملل دانست که باعث تضعیف ابتکارات چندجانبه برای پایان دادن به تروریسم و افراطی گری در سوریه، بویژه اقدامات جاری سازمان ملل متحد می شود.

خوشرو درباره حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه، بااشاره به این که ایران خود بزرگ ترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر است ، گفت: استفاده از این سلاح ها فارغ از مرتکبین و قربانیان آن، به شدت محکوم می کنیم.

وی ادامه داد، ایران حملات موشکی امریکا به پایگاه هوایی سوریه را که به بهانه دروغین استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی صورت گرفته است، قویا محکوم می کند.توسل به بهانه های واهی و تجاوز به یک کشور عضو سازمان ملل اقدامی خطرناک، مخرب و نقض اصول حقوق بین الملل است و باعث وخیم تر شدن شرایط در سوریه و کل منطقه خواهد شد.

سفیر کشورمان در خصوص نحوه برخورد جامعه بین المللی با موضوع آوارگان، خواستار مشارکت و تقسیم مسئولیت ها در راستای برخورد بشردوستانه با کلیه آوارگان شد.

وی گفت که در سال های گذشته این کار به درستی انجام نشده است؛ زیرا تعداد محدودی از کشورهای در حال توسعه با استفاده از منابع اندک خود و بدون مساعدت جامعه بین المللی بار پذیرایی از آوارگان را بر دوش کشیده اند.

خوشرو به حضور چندین میلیون آواره از افغانستان و عراق از دهه های گذشته در ایران اشاره کرد و اضافه کرد، جمهوری اسلامی ایران بدون برخورداری از حمایت و مساعدت جامعه بین المللی از این گروه ها میزبانی کرده است.

سفیر کشورمان همچنین افزود که وجود آوارگان، علامت و نشانه وجود بحرانهای عمیق تری هستند.

وی به آوارگی میلیون ها فلسطینی در هفت دهه اخیر به دلیل اشغال سرزمینشان از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و علت موج جدید آوارگی در منطقه مدیترانه را مداخلات خارجی و جنگ های تحمیل شده باصطلاح پیشگیرانه و به دنبال آن افزایش تروریسم و افراطی گری خشن دانست.

خوشرو خواستار برخورد هماهنگ و منسجم جامعه بین المللی با این عوامل ریشه¬ای و مقابله با تجاوز و اشغالگری در کنار مبارزه با تروریسم و افراطی گری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار