در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

امنیت در تولید، اشتغالزایی و رونق بورس را به همراه دارد

یک کارشناس سرمایه گفت: اگر رشد اقتصادی در مسیر تولید ایجاد شود، می‌تواند در چرخه اقتصادی و بازار بورس مؤثر باشد.

علی عباسی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو باخبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحقق اقتصاد مقاومتی در بورس اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی در مسیر تولید ایجاد شود، می‌تواند در چرخه اقتصادی مؤثر باشد،  درغیر این‌صورت اگر رشد اقتصادی از محل افزایش نرخ ارز و یا افزایش نرخ حامل‌های انرژی و تسری آن بر بخش‌های مختلف باشد، نی تواند موجب رشد اقتصادی مستحکم شود.

وی ادامه داد: در همین راستا برای داشتن یک تولید موفق ابتدا امنیت تولید کننده را باید تأمین کرد، چرا که امنیت تولیدکننده، یک امنیت محیطی است، این درحالی است که امنیت در سرمایه گذاری برای تولید هم یکی دیگر از عواملی است که در تولید موفق تأثیرگذار است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: طبق اعلام رسمی گمرک جمهوری اسلامی و اتاق بازرگانی ایران در سال ۱۳۹۴ بیشترین حجم واردات "قطعات خودرو" را به خود اختصاص داد، که این رقم به بیش از ۵۴۶ میلیون دلار می رسد . این  آمار حیرت انگیز کمر تولید کننده را در بخش خودرو و قطعات خودرو شکسته است.

عباسی یادآور شد: امنیت در سرمایه گذاری برای تولید را دولت باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. این درحالی است که با درنظر گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، که اگر حاصل شود، تولید کننده از امنیت و حمایت لازم برخوردار خواهد شد.
 
وی در پایان افزود: بدون تردید با حمایت از تولید و ایجاد امنیت برای بورس رنگ و بوی تازه به خود می‌گیرید و از رکود و رخوت که از آذر ۹۲ گریبان این بازار را گرفته، ر‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار