مهدیشهر؛

برگزاری دوره های آموزشی برای مسئولان هیئت های مذهبی

قریب به 180 نفر از مسئولان مذهبی در دوره های آموزش تخصصی مهدیشهر شرکت کردند.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از مهدیشهر؛حجت الاسلام مصطفی تقوی رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر گفت: برگزاری آموزش های تخصصی در حوزه های مختلف و سرفصل های مرتبط با تاثیرگذاری هیئت های مذهبی در زمره رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی است که در سال گذشته این آموزش ها در مهدیشهر با حضور ۱۸۰ نفر از ۱۴۰ هیئت مذهبی ساماندهی و برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی تقوی افزود: این آموزش های تخصصی با موضوعاتی مانند سبک زندگی اسلامی، جذب جوانان به مفاهیم معنوی، اقتصاد مقاومتی، دوری از بدعت ها و باورهای نادرست، برنامه ریزی صحیح برای برگزاری مراسم عزاداری، استفاده از ظرفیت جوانان در راستای مدیریت هیئت های مذهبی، فضای مجازی، جنگ نرم و ... برگزار شده است.

وی اظهارداشت: این آموزش های تخصصی با هدف ارتقای سطح علمی و ایجاد بصیرت مسئولان هیئات مذهبی به خصوص در مقابله با جنگ نرم و تهدیدهای فرهنگی دشمنان اسلام برگزار شده و طی سال۹۶ نیز ادامه خواهد داشت.

تقوی تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر همچنین در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای اقشار مختلف و تاثیرگذار مانند مسئولان هیئت های مذهبی، آشنایی این افراد با آئین و اصول هیئت داری، عزاداری صحیح، دوری از باورهای نادرست را نیز دنبال می کند که برای نیل به این منظور از اساتید مجرب این حوزه بهره گیری می شود.

وی افزود: دیگر بخش عمده آموزش های تخصصی سازمان تبلیغات، مقوله آسیب شناسی و رصد فعالیت های هیئت های مذهبی است که این امر نیز در مهدیشهر با همراهی مسئولان هیئت های مذهبی و مداحان و مبلغان به خوبی در دست انجام است.

رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر گفت: عزاداری، موالید ائمه اطهار(ع) مراسمی مانند اعتکاف و ... همیشه از جمله مسائلی هستند که باید نسبت به آسیب شناسی آنها اقدام کرد تا در سال های آتی بهترین نوع برگزاری را برای مردم داشت لیکن بخش اعظمی از آموزش های تخصصی مسئولان هیئت های مذهبی به مقوله آسیب شناسی اختصاص دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.