رئیس بنیاد مسکن در نشست خبری:

آغاز ساخت مسکن اجتماعی در گرو همکاری بانک مرکزی است

رئیس بنیاد مسکن از ابلاغ مصوبه ساخت مسکن اجتماعی در انتهای سال گذشته به بنیاد مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در نشست خبری امروز خود با اشاراه به اینکه استارت ساخت مسکن اجتماعی زده شد، گفت: در پایان سال گذشته دولت مصوبه ای را صادر کرد و به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای ابتدا سال 96 قید شد که حدود 100هزار واحد مسکونی در قالب حوزه مسکن اجتماعی و حمایتی توسط بنیاد مسکن ساخته شود.

وی در ادامه افزود: بنیاد مسکن در همین خصوص جدولی را تهیه کرد که در این جدول مسکن حمایتی واجتماعی به دو بخش تقسیم شد که در بخش مسکن حمایتی به 10هزار واحد 40 میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن ملکی پرداخت می شود همچنین 40 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن ملکی به 20 هزار واحد اختصاص داده می شود و نیز به 5 هزار واحد کمک بلاعوض پرداخت می شود.

تابش در ادامه به مسکن اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای ساخت مسکن استیجاری_ملکی به نسبت 60_40 زمین توسط وزارت راه و شهرسازی برای 10هزار نفر تأمین می شود.

وی افزود: همچنین برای 15هزار نفر تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی دارای زمین نیز به مبلغ 80 میلیون تومان پرداخت می شود، بخشی برای کمک اجاره به متقاضیان که حدود 15هزار نفر در شهرهای زیر 500هزار نفر و 20 هزار نفر در شهرهای بالای 500هزار نفر پرداخت می شود.

تابش یادآور شد: همچنین 7میلیون و 500هزار تومان نیزتسهیلات به عنوان وام قرض الحسنه ودیعه مسکن برای 5هزار نفر پرداخت می شود.

1200واحد بر اثر زلزله در روستاهای خراسان جنوبی تخریب شد

تابش در خصوص واحدهای خسارت دیده از زلزله خراسان رضوی گفت: بلافاصله بعد از زلزله تیم بازرسی بنیاد مسکن اعزام شد و طبق بازرسی های انجام شده بین 1200تا 1500 واحد مسکن در روستاها خسارت دیده اند که برای این واحدهای مسکونی تسهیلات 18 و 20میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین 5میلیون تومان کمک بلاعوض درنظر گرفته شده که بانک مسکن به عنوان بانک عامل این تسهیلات را پرداخت می کند.

رئیس بنیاد مسکن خاطر نشان کرد: سعی خواهیم کرد بازسازی این واحدهای مسکونی را تا پایان فصل کاری به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار