تبریز؛

توقف طرح ساماندهي محوطه گنبد هاي كبود مراغه

با دستور قضايي اجراي طرح ساماندهي محوطه گنبد هاي كبود و مدور مراغه متوقف شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه ، درپي خاك برداريهاي صورت گرفته در محوطه گنبد هاي كبود و مدور اين شهر گفت : ساماندهي محوطه گنبد هاي دو قلو بايد متناسب با حريم مصوب ، قدمت و ارزش معماري اين دو اثر انجام شود .
 
ظفر محمدی ، افزود: با توجه به نگراني علاقمندان به ميراث و تاريخ شهر مراغه ، لازم تمامي كار هاي عمراني در محوطه اين دو گنبد با نظارت و در چهار چوب طرح ها و نقشه هاي ميراث فرهنگي باشد .
 
وی از توقف عمليات عمراني در محوطه اين دو اثر تاريخي خبر داد و افزود : تا بررسی های بیشتراز سوي سازمان میراث فرهنگی، هرگونه عملیات عمرانی در محوطه این آثار تاریخی با حکم قضائی متوقف شده است.
 
وی اضافه کرد: براساس مصوبات اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، شرکت مجری طرح ساماندهی محوطه این برج های تاریخی متعهد و ملزم به اجرای بندهای یازده گانه تفاهم نامه با سازمان ميراث فرهنگي است .
 
وی گفت: بر این اساس آغاز هرگونه عملیات عمرانی و ادامه این طرح با حکم قضائی و نظرکارشناسان سازمان میراث فرهنگی خواهد بود .
 
خاك برداري براي اجرای طرح ساماندهی محوطه گنبدهای تاریخی كبود و مدور مراغه از سوي شركت عمران بهسازي مراغه موجب نگراني علاقمندان به آثار تاريخي دراين شهر شده است.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار