تحول در آموزش و پرورش جز با تربیت معلم میسر نیست/مناسب نبودن تخصیص اعتبار به دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: بحث تحول در آموزش و پرورش جز با تربیت معلم میسر نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدار نوروزی وزیر آموزش و پرورش با اعضای دانشگاه فرهنگیان با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان دانشگاه  ظهر امروز در ساختمان مرکزی این  دانشگاه  برگزار شد.

در این دیدار مهر محمدی با بیان اینکه منویات آموزش و پرورش جز با تربیت معلم میسر نیست، گفت : تربیت نسل جدیدی از معلمان با سرمشق تربیتی مورد تاکید بوده و ظرفیت های متناظر با آن می تواند زمینه و بستر ساز محقق شدن ایده های تحولی در آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد : نگاه به تربیت معلم و تحول در آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است و همه  ایده ها باید از تربیت معلم نشات بگیرد تا بتوانیم آنچه نیاز است در کلاس درس اتفاق بیفتد را شاهد باشیم.


سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت : اگر قصد نگاه ترکیبی به آموزش و پرورش داشته باشیم عاملیت به معلم را باید برای یکایک معلمان درنظر بگیریم همه این موارد باید از تربیت معلم نشات  گرفته و در نسل جدید معلمان شکل گیرد.

وی تصریح کرد : دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۵با تخصیص ۹۰ درصدی بودجه به پایان رسید در حالی که سایر دانشگاه ها تخصیص اعتبار بیشتری داشتند انتظار می رفت با توجه به جایگاه دانشگاه فرهنگیان بیش از آنچه برای سایر دانشگاه های دیگر اتفاق میافتد مطالبه شود اما شاهد هستیم برای تخصیص معادل دانشگاه های کشور نیز باید چانه زنی کنیم که تا کنون راه به جایی نبردیم.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه شرایط پرداخت معوقات دانشجومعلمان سال ۹۳ هنوز مهیا نشده افزود: پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۴ با مشکل مواجه شده دانشگاه فرهنگیان نتوانسته است بیش از 40 درصد پاداش بازنشستگان سال 95 را با وجود تمهیدات ویژه معاونت پشتیبانی از منابع دیگر پرداخت کند همچنین بخشی از معوقات دانشگاه هنوز باقی است و نیاز به تامین اعتبار داریم تا دانشگاه از شرایط ناخوشایند مالی خارج شود همچنین ساختمان مرکزی به محل سابق مرکز تربیت معلم تغییر یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار