سان: چرا آمریکا برای حمله به سوریه از موشک‌های تاماهاک استفاده کرد؟

وب‌سایت سان در گزارشی به بررسی ویژگی‌های موشک تاماهاک و دلایل استفاده آمریکا از این موشک برای حمله به سوریه پرداخت.

سان: چرا آمریکا برای حمله به سوریه از موشک‌های تاماهاک استفاده کرد؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت روزنامه "سان" در گزارشی نوشت: آمریکا صبح جمعه (7 آوریل) چندین موشک کروز «تاماهاک» را (به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی) به سوی پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص شلیک کرد. اما چرا ارتش آمریکا از این موشک برای حمله به سوریه استفاده کرد؟

ویژگی موشک‌های کروز تاماهاک:
 
تاماهاک یک سلاح کلیدی و بسیار دقیق است که مورد استفاده ارتش آمریکا قرار دارد. این موشک‌های کروز میان-برد حدود 800 تا 1500 مایل برد دارند و به یک کلاهک هزار پوندی مجهز هستند.

همچنین، این موشک با یک سامانه جهت یابی بسیار پیشرفته هدایت می‌شود و از فاصله بسیار زیادی روی هدف موردنظر تنظیم می‌شود.
 
علاوه بر این، تاماهاک قابلیت شلیک از سطح دریا (از ناوهای جنگی آمریکا در مدیترانه در غرب سوریه) را دارد و در ارتفاع بسیار پایین از سطح زمین پرواز می‌کند تا از طریق رادارها قابل ردیابی نباشد. این ویژگی با توجه به استقرار سامانه پدافند هوایی روسیه در سوریه از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
موشک‌های تاماهاک برای نخستین بار در سال 1990 در عملیات «طوفان صحرا» علیه صدام حسین «دیکتاتور سابق عراق» استفاده شدند. از آن زمان به بعد این موشک‌ها همواره مورد استفاده قرار گرفته‌اند. انگلیس که یکی از متحدان مورد اعتماد آمریکا است نیز این موشک‌ها را خریداری کرده است. هر موشک تاماهاک حدود 832 هزار دلار ارزش دارد.
 
به گفته مقامات آمریکایی 59 موشک تاماهاک از کشتی‌های جنگی «USS Porter» و «USS Ross» که در دریای مدیترانه مستقر هستند روز جمعه به سوی یک پایگاه هوایی در حمص سوریه شلیک شد که در مجموع، دست‌کم حدود 49 میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه در بر داشت.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۶
واقعا برای آمریکا متاسفم که همش به دنبال جنگ و خونریزی است
United States of America
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۶
واقعا برای آمریکا متاسفم که همش به دنبال جنگ و خونریزی است
آخرین اخبار