دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت در زمینه توسعه فناوری هسته‌ای اقدامات لازم را انجام دهد/ هیچ محدودیتی در این میان قائل نیستیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: راه برای تحقیق و توسعه در زمینه فناوری هسته‌ای به صورت قانونی باز بوده و ما هیچ محدودیتی را قائل نیستیم.

خالقی///دولت در زمینه توسعه فناوری هسته‌ای اقدامات لازم را انجام دهد/ هیچ محدودیتی در این میان قائل نیستیم"کمال دهقان" نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران حتی قبل از برجام هم حق هرگونه پیشرفت در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را حق خود می‌دانست و براین اساس فعالیت‌های علمی خود را گسترش داد.

وی ادامه داد: تمامی محدودیت‌ها و فشار از سوی کشورهای غربی بویژه آمریکا تنها برای عدم دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای بود، برجام این حق را به رسمیت شناخت در زمانی که هیچ حقی برای ایران به منظور دستیابی به فناوری هسته‌ای قائل نبودند البته هزینه زیادی هم در این میان دادیم.

نماینده مردم تفت و میبد تاکید کرد: اکنون انتظار می‌رود براساس قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام، دولت در جهت توسعه فناوری هسته‌ای اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: براساس گزارشات سازمان انرژی اتمی به مجلس روند تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای داریم در شرایط خوبی قرار گرفته است و هر روز هم پیشرفت آن بیشتر می‌شود، راه برای تحقیق و توسعه به صورت قانونی باز بوده و ما هیچ محدودیتی را هم در این زمینه قائل نیستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار