مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری با اصحاب رسانه:

حسن زاده استعفا نداده است/ پرسپولیس 13 استقلال 3 و تراکتور 5 پرونده در فیفا دارند/ 40 هزار دلار جریمه بابت پرتاب نارنجک باید به فیفا بدهیم + فیلم

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد مسائل مختلف توضیحاتی ارائه داد.

تاج: در بهترین شرایط ممکن هستیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری تاج رئیس فدراسیون فوتبال امروز صبح با حضور اصحاب رسانه از ساعت 10:20 در فدراسیون فوتبال آغاز شد. در این نشست علاوه بر تاج کامرانی فر رئیس کمیته داوران هم حضور داشت.

مهدی تاج خاطرنشان کرد: کوچکترین حرکت افراد می تواند مشکلاتی را برای فوتبال ایجاد کند. در مورد بازی با چین نامه ای دریافت کردیم و تذکر بدی گرفتیم، داور بازی و ناظر گزارش بدی دادند و عمده آن حرکات تماشاگران و پرتاب نارنجک بود.
 
ما پرتاب چند نارنجک را دیدیم اما در گزارش فیفا تعداد بیشتر بود و فیفا اظهار نگرانی کرده که شرایط سختی است و باید رسیدگی شود. تیم ملی فوتبال ما برای صعود به جام جهانی در بهترین شرایط موجود بعد از انقلاب است. ما الان می توانیم دو بازی زود تر برویم جام جهانی و همه منتقدان هم حتی تحسین می کنند. 2 بازی مانده و هواداران نارنجک به داخل زمین و این می تواند برایمان مشکل ساز شود. البته خود ما با پلیس صحبت کردیم و دیدیم که این اقدام سازمان یافته نیست ولی باید فرهنگ سازی شود . پرتاب نارنجک منجر به آسیب دیدگی داور شد. آسیا به همه کشور ها نامه زده و در مورد رفتار ناشایست هواداران تذکر داده  و استفاده از مواد اتش زا می تواند محرومیت به همراه داشته باشد و متاسفانه باید بابت اینها جریمه بدهیم که شرایط سخت می شود. جریمه هر نارنجک 40 هزار دلار است!
 
تاج افزود: برای ما خیلی سخت است که چنین هزینه های پرداخت کنیم، ما بابت هر اشتباه جریمه ای پرداخت می کنیم و در صورت تکرار آن با 2 ، 3 و 5 برابر جریمه مواجه می شویم. من نگران شدم. جلسه ای گذاشتیم تا رسانه ها وارد شوند و به ما کمک کنند. خواهش می کنم فرهنگ سازی شود، فدراسیون فوتبال کلیپی را آماده کرده که پخش شود و فرهنگ سازی شود و افرادی که می ایند همه خودشان را کنترل کنند. از مدیران تا مربیان و بازیکنان. ما الان جریمه شدیم برای آن که مدیر ما وارد زمین شده برای خوشحالی!
 
حسن زاده استعفا نداده است
 
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شایعاتی که مبنی بر استعفای اسماعیل حسن‌زاده از ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود اظهار داشت: یکسری قلب‌ها مریض است.
 
من دیروز در یکی دو سایت که ریشه همه آنها یکی است اخباری را مشاهده کردم که این می‌رود یا آن یکی از فدراسیون استعفا داده است.
 
ما در فدراسیون فوتبال تنها یک تغییر داشتیم که مربوط به 8 ماه پیش است و براتی به عنوان جایگزین هوشنگ نصیرزاده در کمیته تدوین مقررات انتخاب شد.
 
استحکام ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد
 
تاج در خصوص مشکلات ورزشگاه آزادی هم عنوان کرد : هنوز چیزی به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده اگر هم مشکلی وجود داشته باشد به ما نامه خواهند زد. وی درباره استحکام ورزشگاه هم گفت: پیش از دربی استحکام ورزشگاه ارزیابی شد که مشکلی نبود.
 
وی در پاسخ به این سوال که برخی از عوامل نیروی انتظامی برای ورود نارنجک همکاری می کنند گفت: هرگونه اتفاق ناگوار از جمله پرتاب نارنجک برای ما جریمه در پی خواهد داشت به طور مثال اگر در بازی ایران و چین داور مسابقه از زمین بلند نمی شد بازی قطع می شد و ممکن بود برای بازی بعدی ما هم مشکل آفرین باشد . 
 
تاج افزود : هر گونه مشکل و جریمه باعث می شود که توانایی فدراسیون فوتبال برای کمک به تیم ملی و بدنه فوتبال کمتر شود.
 
تاج درباره ی جذب بازیکنان خارجی برای تیم های بدهکار گفت :اگر باشگاهی که از جذب بازیکن خارجی منع شده است بخواهد بازیکنی بگیرد نمی تواند اما می تواند با همان بازیکنان داخلی قرارداد ببندند.
 
اگر داور شاغل است و کاندیدا شود حتما مشکل ایجاد می شود و آسیب می زند مگر آن که خود کامرانی فر برنامه ریزی انجام دهد.
 
وی درباره 48 تیمی شدن جام جهانی گفت: خیلی خوب می شود چنین اتفاقی رخ دهد زیرا سطح آسیا بالا می رود و آسیایی ها شانس بیشتری برای موفقین خواهند داشت.
 
اشتباهات فردی، جریمه های سنگینی برای ما به همراه خواهد داشت
 
 تاج در واکنش به این که در بازی استقلال و لوکومتیو ازبکستان فیلمی منتشر شده که برخی از عوامل لیزر می‌انداخته اند: گفت: این را شنیدم. اگر این اتفاق بیفتاد فرد خاطی باید جریمه شود. هم مسئولان امر و هم سایر افراد بدانند که این جریمه‌ها شامل کشور می‌شود. ممکن است سنگین‌تر از این هم باشد. آنها تعارفی با ما ندارند. ما در رنکینگ ۲۸ هستیم و می‌گویند این‌ها به ما محبت داشتند و ما را به جام جهانی می‌برند. اصل حرف درست است. هر کسی هم این کار را بکند جریمه می‌شویم. اتفاقا باید جریمه سنگین‌تری هم بکنند.
 
او درباره برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس بعد از بازی با پدیده گفت: من این را نمی‌گویم که برخی بگویند رییس فدراسیون از قهرمانی پرسپولیس ابراز خوشحالی کرد. اگر پرسپولیس در بازی با ماشین سازی پیروز شود جشن قهرمانی در بازی با پدیده برگزار می‌شود.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر نبود یک فرد بانفوذ ایرانی در AFC این جریمه‌ها شامل ایران می‌شود، گفت: شرایط ما در فیفا خوب است. خود من در فیفا عضو هستم. من در قوی‌ترین کمیته فیفا حضور دارم که در آن درباره ترکیب جام‌های جهانی فوتبال جوانان، نوجوانان، فوتسال و ... تصمیم‌گیری می‌کنند. از ایران هم من هستم. در AFC  هم ۱۷ عضو داریم. با این حال جرایم را نمی‌بخشند. اگر جرم کردید باید جریمه را بدهید. رییس فیفا و AFC هم ایرانی باشد باید این جرایم را متحمل شویم. قبلا فیفا ۲۷ کمیته داشت که الان به ۶ کمیته رسیده است. اگر جرمی را هم متحمل شویم نمی‌توانیم آن جا بگوییم این را ببخشید. اصلا گوش نمی‌هند. الان یک ابلاغ جدید درباره یک پرونده به دست ما رسیده است.
 
تاج گفت: دیروز هم من در دادسرا بودم. همه لیدرهای ما باید شناسنامه داشته باشند. به هر جهت دنبال این هستیم که شرایط بهتر شود. انتظار ما این است که این موضوع را به بهترین شکل به سمع و نظر مردم برسانند. اگر یک فرد بداند به تیم ملی کشور خود ضربه می‌زند، این کار را نمی‌کند. اگر یک فرد برای این کار ماموریت داشته باشد، او را شناسایی می‌کنیم. بازیکنان و مربیان هم رفتارهایی را انجام می‌دهند که موجب درگیری هواداران می‌شود.

تاج درباره ابلاغ جدید AFC گفت: همه رسانه‌ها باید به باشگاه‌های ما کمک کنند. مدیران فعلی وارث این حکم‌هایی هستند که در گذشته به وجود آمده است. این نمره منفی برای مدیران نیست. سیستم هم باید کمک کند. از همه نمایندگان محترم مجلس می خواهم تلاش کنند و  پول جور کنند. اگر دلسوز یک باشگاه هستند به مدیر باشگاه کمک کنند. با روزی دو مصاحبه مشکلی حل نمی‌شود. می‌گویند محرومیت هواداران را ببخشید. جریمه یعنی اینکه نمی‌بخشیم. کمیته‌های ما باید مستقل باشند. اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند به باشگاه‌شان کمک کنند پول بدهند.
 
 پرسپولیس 13 استقلال 3 و تراکتور 5 پرونده در فیفا دارند
 
وی ادامه داد: الان باشگاه تراکتورسازی 5 پرونده در کمیته انضباطی دارد. خوشبختانه باشگاه‌های ما در کمیته اخلاق و استیناف پرونده دارند. در دادگاه CAS هم چند پرونده وجود دارد که به ما اعلام می‌کنند. باشگاه پرسپولیس 11 پرونده در کمیته تعیین وضعیت و 2 پرونده هم در کمیته انضباطی دارد. خبر دارم باشگاه استقلال و پرسپولیس به شدت دنبال آنها هستند. پرونده‌ها بیشتر هم بود. وقتی پرونده را به کمیته تعیین وضعیت می‌برند یعنی اول راه است. زمانی شکایت می‌شد باشگاه اعتراض هم نمی‌کرد. استقلال هم در کمیته انضباطی سه پرونده دارد. هیچ‌کدام از این‌ها حکم ندارد. اینکه می‌گویند امتیاز کم می شود درست نیست. استقلال گفته همه پرونده‌ها را حل کردم اما ادعای استقلال وقتی قطعی است که فیفا بنویسد.
 
وی درباره بدقولی باشگاه‌ها در پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خود مانند باشگاه نفت و اینکه چه تضمینی به فدراسیون فوتبال داده‌اند گفت: ما دیروز در بازرسی کل کشور یک جلسه چهار ساعته داشتیم. اعضای هیات رئیسه هم بودند. یک بحث جدی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد. مدیران محترم باشگاه‌ها کار سختی برای اداره این دو باشگاه با شرایط فعلی دارند.
 
تاج افزود: راجع به تیم‌های فعلی هم فدراسیون کار خوبی انجام داده است. ما با یک مکانیزم چهار ساله بدهی‌ها را صاف می‌کنیم. اگر بخواهیم باشگاه‌های بدهکار را به لیگ برتر راه ندهیم تیمی نمی‌ماند. دو تیم می‌مانند که باید 16 بار با هم بازی کنند. الان زمانی می‌توانند بازیکن خارجی بگیرند که بدهی‌های خود را صاف کنند. حق بازیکنان و مربیان باشگاه نفت است که حق خود را بگیرند. آقای دایی به شخصه مطالبات بازیکنان را می‌دهد که لیگ چند پاره نشود. باید سخت‌گیری‌ها سخت‌تر هم شود. در لیگ یک فشار آوردند چرا یگ گروهی کردید؟ اما الان پنج، شش تیم برای قهرمانی می‌جنگند. اصرار دارم تعداد تیم‌ها کمتر شود.
 
 پیش از بازی با ازبکستان ، دیداری دوستانه با تیمی قدرتمند خواهیم داشت
 
وی گفت: می خواهیم قبل از بازی با ازبکستان یک بازی خوبی داشته باشیم و چون قطعی نیست اعلام نمی کنیم.
 
تاج در مورد بازی با ازبکستان نیز گفت: اگر زمان این دیدار عوض نمی شد باید مانند بازی با کره در شب عزاداری مقابل ازبکستان قرار می گرفتیم ولی حالا برای خوشحالی مردم هم می توانند راحت باشند.
 
 رئیس فدراسیون فوتبال گفت: می خواهیم کیش را مانند دبی کنیم تا اردو ها و بازی های دوستانه در آنجا انجام شود.
 
 وی درباره تضمین باشگاه ها برای پرداخت پول بازیکنان گفت: باشگاه ها باید با توجه به درآمد خود قرارداد ببندند. متاسفانه خیلی از باشگاه ها قرارداد خود را پرداخت نمی کنند اما باید به گونه ای پیش رود که این اتفاق ها نیافتد و باشگاهها هم بر اساس تعهد خود عمل کنند.
 
تاج در پایان گفت: ما باید اصول اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم به طوریکه در اعزام ها و هزینه ها توجه های لازم را داشته باشیم.
 
لینک دانلود 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار