ساری،

توجه به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی

با طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، خلاء مهارتی را باید برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهرام نوری مسئول بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی مبانی نظری رشته های تحصیلی را به خوبی یاد می گیرند اما آمادگی حضور در بازار کار را ندارند، گفت: با طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، خلاء مهارتی را باید برطرف کرد.

وی افزود: تشدید بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاب می کند که توسعه اشتغال با رویکرد تک رقمی شدن نرخ بیکاری و رسیدن آن به دامنه 5 درصدی در الویت باشد.

نوری با بیان اینکه ترکیب بهینه اقتصاد مقاومتی و نیاز بازار کار به اقدام و عمل موثر در سال نیاز به برنامه ریزی دارد، گفت: بازار کار ایران در یک دهه اخیر با انتقال متقاضیان کار به دانشگاه ها و تحصیلات تکمیلی همراه بوده و این روند به افزایش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی منجر شده است.

وی بخش عمده بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود: شاهد روز افزون بیکاری هستیم و نرخ های اعلام شده در مورد بیکاری مورد تایید بیشتر کارشناسان قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه همگرایی نظام آموزش کشور با مطالبات بازار کار موجب بهبود فضای اشتغال کشور می شود، گفت: پیوند آموزش با محیط کار در قالب مهارت آموزی موجب می ‌شود فارغ‌ التحصیلان پس از پایان آموزش وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.