اهواز؛

هدف نهایی آموزش و پرورش کسب هویت دینی و ملی

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان کسب هویت دینی و ملی هدف نهایی آموزش و پرورش دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: دانش آموز باید بر اساس هویت دینی و ملی متصل به فرهنگ اسلامی ایران به خوبی تربیت شود.

وی افزود: همواره در طول چند سال اخیر اعلام کردم که بارانداز نهایی آموزش و پرورش در خانه کنکور نیست و باز هم این جمله را تکرار می کنم چون به اعتقاد من بارانداز نهایی در همان خانه؛ هویت دینی، ملی، فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان هدف نهایی آموزش و پرورش را کسب هویت دینی و ملی دانست و توضیح داد: کسب ساده ترین مهارت های اجتماعی باید نتیجه آموزش و پرورش باشد.

تقی زاده بیان کرد: کنکور هم یکی از اولویت ها است ولی نه به عنوان اولین مورد. هر چند برای ارتقا جایگاه خود در این زمینه فعالیت می کنیم، حس اعتماد به نفس استانی را باید در میان دانش آموزان خوزستانی ارتقا دهیم تا بتوانند کرسی های قابل توجهی را در دانشگاه ها کسب کنند.

تقی زاده تدوین برنامه توسعه در زمینه کنکور و ارتقا جایگاه استان را یکی از طرح های اصلی برای بهبود رتبه کنکور خوزستان دانست و گفت: دیدگاه و نگاه اول در مورد آموزش و پرورش مبتنی بر این است که باید یک برنامه علمی و کارشناسی برای توسعه داشته باشد و بر مبنای آن فعالیت های علمی و اجرایی خود را دنبال کند ولی این نگاه ضعیفی است، نگاه دوم هم حذف چند کارشناس و یا جابجا کردن مدیران برای حل مشکلات است و این را نمی پذیرم بلکه بر مبنای نگاه اول اعتقاد به تدوین برنامه توسعه دارم.

وی در ادامه اظهار کرد: از سه سال قبل برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان را در ۲۰ شاخص تدوین کردیم؛ اولین شاخص در این سند پیش دبستانی بود چون معقتدم حل مشکلات این مقطع باعث تقویت در کنکور می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان یادآور شد: خوزستان با اقلیم و جغرافیای خاص، محرومیت های خود را هم دارد. خوزستان یک استان دوزبانه نیست بلکه چندزبانه است، بنابراین امروز پایه و اساس پیش دبستانی است. در طول این چند سال یک ارتقای هشت رتبه ای در کنکور داشتیم و در بسیاری از شاخص های توسعه (پیش دبستانی، سوادآموزی، خدمات رفاهی و درمانی، نگاه و توجه ویژه به مدارس دخترانه) توانستیم در سطح ملی رتبه خوبی را کسب کنیم.

وی با اشاره به شروع برگزاری کلاس های آموزشی کنکور از چند ماه پیش گفت: پرداختن به کنکور جزء وظایف آموزش و پرورش نیست ولی آن را به عنوان یک شاخص در دستور کار قرار دادیم، استانداری نیز پنج میلیارد تومان برای برگزاری کلاس برای مناطق محروم تصویب کرد.

تقی زاده در ارتباط با مطالبات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: علت اصلی عدم پرداخت مطالبات آموزش و پرورش عدم درگیری ذهن مسئولان نسبت به مسئله آموزش و پرورش است. چرا نباید این مطالبات را به موقع پرداخت می کردند که این چنین انباشته شود، هر چند بخشی از آن دریافت شده ولی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است.

وی اظهار کرد: تا سه سال قبل در سطح استان ۱۱ پژوهش سرا در استان داشتیم ولی اکنون به ۴۰ مورد ارتقا پیدا کردند. همچنین خانه های کنکور را برای تقویت این حوزه در استان راه اندازی کردیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.