درخواست یونیسف از میانمار برای آزادی کودکان مسلمان

بنیاد کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از دولت میانمار خواست کودکان مسلمان روهینگیا را هرچه سریع‌تر آزاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یونیسف (بنیاد کودکان سازمان ملل متحد) از دولت میانمار خواست کودکان روهینگیا را که در عملیات اخیر ارتش در یک استان مسلمان نشین بازداشت شده‌اند، فورا آزاد کند. 

به دنبال حملات مسلحانه علیه ارتش میانمار، نیروهای نظامی این کشور درصدد تلافی برآمده و از اکتبر عملیات پاکسازی وسیعی را در شهر مسلمان نشین "راخین" به اجرا گذاشته ‌اند. در این عملیات سرکوب‌گرانه دست‌کم ۶۰۰ مسلمان روهینگیایی بازداشت شده‌اند که در میان آنها کودکان زیادی هم به چشم می‌خورد.

معاون اجرایی یونیسف اعلام کرد خبر بازداشت تعداد زیادی از کودکان روهینگیا را به اطلاع "آنگ سان سوچی"، رئیس اتحادیه ملی دموکراسی میانمار، رسانده؛ اما تاکنون واکنش و یا پاسخی از سوی دولت میانمار دریافت نشده است.

مسلمانان روهینگیا تحت تعقیب‌ترین قوم جهان شناخته می‌شوند و هزاران نفر از آنها به دلیل کشتار و تعقیب ارتش میانمار مجبور به فرار از کشور و پناهندگی به بنگلادش شده‌اند. حدود 70 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش فرار کرده‌اند که به گفته بازرسان سازمان ملل تحت شکنجه، بدرفتاری و محدودیت غذایی قرار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار