بروجردی در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان :

عملیات نظامی آمریکا در افغانستان موجب افزایش چند برابری تولید مواد مخدر در این کشور شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت:عملیات نظامی آمریکا نه تنها باعث برقراری امنیت پایدار در افغانستان نشده است بلکه موجب افزایش ناامنی در این کشور شده است.

عملیات نظامی آمریکا در افغانستان موجب افزایش چند برابری تولید مواد مخدر در این کشور شدبه گزارش   حوزه مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران ملبین سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان صبح یکشنبه 20/1/96 با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  دیدار و گفتگو کرد.

 بروجردی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت برقراری صلح و ثبات در منطقه بویژه در افعانستان گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در افعانستان همواره بر حفظ تمامیت ارضی و حمایت از برقراری آرامش و امنیت در این کشور بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاستهای منطقه ای آمریکا و همپیمانان غربی¬اش در قبال افغانستان افزود: عملیات نظامی آمریکا نه تنها باعث برقراری امنیت پایدار در افغانستان نشده است بلکه موجب افزایش ناامنی و افزایش چند برابری تولید مواد مخدر در این کشور گردیده است.

بروجردی خاطرنشان کرد: عدم شفافیت سیاستهای آمریکا در برابر گروههای تروریستی و استفاده دو گانه و ابزاری از این گروهها به تداوم ناامنی و بحران در منطقه و افعانستان دامن زده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت کشورمان از دولت وحدت ملی افغانستان تأکید و تصریح کرد : اقوام و مذاهب مختلف افغانستان بر اساس اصل همزیستی مسالمت آمیز در چارچوب وحدت ملی میتوانند به روند صلح و ثبات در این کشور کمک نمایند.

بروجردی در پایان افزود: کمک به رشد و توسعه اقتصادی زمینه توسعه و امنیت پایدار در  افغانستان را فراهم خواهد کرد.

در ادامه این دیدار ملبین سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان سیاست اتحادیه اروپا را برقراری صلح در افغانستان دانست و گفت: سیاست اتحادیه اروپا مذاکره و گفتگو میان گروههای مختلف و دولت افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار است.

سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با انتقاد از سیاستهای پاکستان در حمایت از گروههای تروریستی در افغانستان افزود: پاکستان باید نقش سازنده و همکارانه¬ای در افغانستان داشته باشد. وی افزود : تشکیل ائتلافی قوی با حضور همه بازیگران منطقه ای از جمله جمهوری اسلامی ایران میتواند بر آینده سیاسی و اقتصادی افغانستان تأثیر مثبتی بگذارد.

ملبین در پایان بر عزم آمریکا و اعضاء اتحادیه اروپا در مبارزه با گروههای تروریستی در منطقه و افغانستان تأکید کرد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار