ساری،

تثبیت مالکیت بیش از 21 هزار رقبه موقوفات

مالکیت بیش از 21 هزار رقبه موقوفات پارسال در مازندران تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه هزار و 250 موقوفه پارسال در استان سنددار شد، گفت: این تعداد موقوفات شامل 21 هزار و 699 رقبه می‌شود که سند مالکیت آنها اخذ شده است.

وی با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت موقوفات و حفظ این اراضی از تجاوز موقوفه‌خواران، افزود: اوقاف به‌صورت قاطعانه و با جدیت سنددار کردن اراضی موقوفات و تثبیت آنها را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات امام راحل موقوفات باید به اصل خود برگردانده شوند و در این راستا سازمان اوقاف وظیفه سنگینی بر عهده دارد، گفت: اوقاف در تثبیت مالکیت موقوفات در راستای مسائل شرعی و قانونی و طبق تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک عمل می‌کند که این مسأله حفظ موقوفات را به‌دنبال دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طی سال گذشته هزار و 250 موقوفه استان سنددار شد، افزود: این تعداد موقوفات شامل 21 هزار و 699 رقبه می‌شود که سند مالکیت آنها اخذ شده است.

علیزاده با بیان اینکه مازندران جزو استان‌های برتر در اخذ سند مالکیت موقوفات و تثبیت آنها است، گفت: تثبیت مالکیت موقوفات کمتر از وقف نیست و در این راستا هر کسی توانی دارد می‌تواند کمک‌کار اوقاف باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.