اراک؛

برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان مرکزی

در همه شهرستان های استان مرکزی انتخابات با 24 فرآیند الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در نشست ستاد انتخابات این استان گفت: در همه شهرستان های استان مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری با 24 فرآیند الکترونیکی برگزار می شود و تنها فرآیند اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی نخواهد بود.

حسن بیگی با اشاره به اینکه در ساوه و خمین فرآیند اخذ رای و شمارش آرا هم به صورت الکترو نیکی انجام می شود افزود: در ساوه و خمین انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 وی اضافه کرد: همه فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر از اخذ رای تا شمارش آرا  در خمین و ساوه که دارای هفت تا 9  کرسی هستند به  صورت تمام الکترونیکی اجرا می شود.

حسن بیگی با اشاره به اینکه برای شهر خمین 50 شعبه اخذ رای و برای ساوه   100 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است افزود: در اجرای فرآیند تمام الکترونیکی انتخابات در این 2 شهرستان  از جمله تعداد صندوق و تعرفه انتخاباتی مشکلات احتمالی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در دوره پنجم  انتخابات شوراهای اسلامی در 150 شهر کشور فرآیند رای گیری تمام الکترونیکی است و اغلب شهرهای دارای کرسی های هفت یا 9 نفره کاندیدای این روش برگزاری شده اند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.