یزد؛

افزایش 30درصدی مسافران نوروزی ازآثار تاریخی میبددر عید امسال

درسال جاری بیش از یک و نیم میلیون نفر مسافر از آثار تاریخی میبد بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحسن فلاح معاون فرماندار میبدگفت:بابرنامه ریزی ستادخدمات سفرشهرستان میبدویژه نوروز در اسفندماه با کمک دستگاهها،این ستاد آمادگی خوبی را نسبت به برنامه ریزی ،استقبال از مسافرین نوروزی وارائه خدمات در حوزه های مختلف ستاداسکان نوروزی و سایربخش ها داشت.

فلاح افزود:تنها در ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش بیش از 21 هزار نفر در ایام تعطیلات عید اسکان داده شدند .

 وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهرستان میبد اشاره کرد :بیش از یک و نیم میلیون نفر مسافرنوروزی و گردشگران داخلی و خارجی در این ایام از ابینه های تاریخی و ظرفیت های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

معاون فرماندار میبد افزود:ازجمله بناهای تاریخی که بیشتر مورد استقبال مسافرین نوروزی بود کهن دژنارین قلعه میبد بزرگترین قلعه خشتی جهان بود که به لحاظ تعداد بازدید کننده مقام نخست استان را به خود اختصاص داد .

فلاح گفت :مجموعه کاروانسرای شاه عباسی ،یخچال خشتی ،مجموعه برج کبوترخانه ،قلعه بارجین ،قلعه مهرجرد ،آسیاب های آبی ازدیگر بناهای تاریخی شهرستان میبد بود که درایام عید مورد توجه و بازدید مسافران و گردشگران بود.

وی گفت:راه اندازی بازارچه های صنایع دستی ،بیش از 50 غرفه در مجموعه برج کبوترخانه و یخچال خشتی و شهرک صنایع دستی سفال و سرامیک از دیگر جاذبه های گردشگری میبد بود که در ایام عید مورد استقبال مسافران بود.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار