پایه های متزلزلِ با ثبات ترین تیم فوتبال ایران/ امید زردپوشان به افکار طلایی کرانچار

زرد پوشان اصفهانی با هدایت کرانچار در هفته های پایانی لیگ برتر فوتبال متحول شدند و نتایج خوبی کسب کردند.

امید زردپوشان به افکار طلایی کرانچاربه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازگشت مجدد زلاتکو کرانچار به جمع طلایی پوشان اصفهانی شوک مثبتی در این تیم اصفهانی ایجاد کرده است.

تیم فوتبال سپاهان همانطور که بارها در مطالب قبلی هم نوشتیم در دهه 80 به علت ثبات، الگوی تیمداری حرفه ای بود.  توجه به زیر ساخت ها در همه رده ها در سایه توجه محمد رضا ساکت، مدیر عامل سابق سپاهان محقق و میسر شد. تیم سپاهان کمتر دست به تغییر سرمربی می زد و یا مدیر عامل خود را کنار می گذاشت اما با خروج ساکت، مدیر عامل سابق زردپوشان اصفهانی نظام باشگاه داری در باثبات ترین تیم ایران مترلزل شد. 

تغییرات در کادر فنی سپاهان 

سپاهان با حضور مربیانی همانند فرهاد کاظمی (2 فصل ) امیر قلعه نویی (2 فصل) زلاتکو کرانچار به افتخارات باشکوهی دست پیدا کرد اما به ناگاه در دام تغییرات گرفتار شد. قهرمانی سپاهان در لیگ 13 با فرکی رقم خورد در حالیکه او 23 بازی سرمربی بود، قهرمانی های دوره های دوم، نهم و یازدهم بدون هیچ تغییری در طول فصل روی نیمکت مربیان به دست آمد.

همه مربیان سپاهان در لیگ برتر

استانکو در نخستین بازی های لیگ برتر هدایت طلایی پوشان را در دست گرفت، لیگ دوم و سوم بر عهده فرهاد کاظمی بود. سپاهانی ها در لیگ چهارم با فرهاد کاظمی استارت زدند که در ادامه دوباره استانکو به اردوی زرد پوشان اضافه شد. ادسون تاوارس نیز در لیگ پنجم به مربیگری تیم سپاهان رسید تا اینکه لوکا بوناچیچ سکان هدایت طلایی پوشان در لیگ ششم را در دست گرفت. 

لیگ هفتم برای زرد پوشان پر نوسان آغاز شد و لوکا بوناچیچ سرمربی سپاهان در آن مقطع بود. در ادامه ژوران ویرای برزیلی آمد و در انتها هم کریم قنبری برای مدت کوتاهی هدایت زرد های اصفهانی را در دست داشت. سپاهان لیگ هشتم را با انگین فیرات استارت زد، بعد از فیرات ،حسین چرخابی، فرهاد کاظمی و بیژن طاهری هم وارد شدند. البته لیگ های نهم و دهم در دست امیر قلعه نویی بود که دو قهرمانی متوالی نصیب طلایی پوشان شد. بوناچیچ در لیگ یازدهم باز هم هدایت سپاهانی ها را برعهده گرفت تا اینکه با کودتای بازیکنان جای خود را به کریم قنبری و زلاتکو کرانچار داد.

کرانچار در لیگ های دوازده و سیزدهم محبوبیت زیادی میان هوادران سپاهان بدست آورد تا اینکه در هفت مسابقه لیگ چهاردهم سکان هدایت طلایی پوشان را به حسین فرکی در 23 مسابقه سپرد. فرکی در میان بهت و حیرت همگان سپاهان را قهرمان لیگ چهاردهم فوتبال ایران کرد. لیگ پانزدهم برای سپاهانی ها کابوس وار بود چرا که فرکی طی 11 مسابقه مربیگری جای خود را به ایگور استیماچ کروات داد، استیماچ 15 مسابقه بیشتر دوام نیاورد و اخراج شد تا هفته های پایانی لیگ 15 را قاسم زاغی نژاد سپاهانی ها را هدایت کرد. 

عبداله ویسی در لیگ چهاردهم فقط 24 هفته دوام آورد تا اینکه او نیز با توافق دو جانبه از کار برکنار شد تا دوباره زلاتکو کرانچار هدایت طلایی پوشان را بدست بگیرد.

کرانچار حماسه ساز می شود ؟

زلاتکو کرانچار به جمع اردوی سپاهانی ها اضافه شد و در شروع کار بیشتر روی مسائل روحی و روانی کار کرد که تاثیر آن روی برد تیمش برابر تیم سایپا به طور کامل نمایان شد. کرانچار کروات تبار، اکنون محبوب بی بدیل سکوهای هوادران تیم سپاهان است. به هر حال باید دید که کرانچار می تواند حماسه ساز افتخارات قبلی طوفان زرد آسیا شود ؟ باید منتظر ماند و مشاهده کرد. 

کرانچار نیاز مند لیدری تمام عیار

زلاتکو باید به این نکته واقف شود که سپاهان در زمین مسابقه باید از وجود لیدری تمام عیار مانند " محرم نوید کیا " بهره بگیرد تا حواشی های موجود را از کنار تیم دور کند که به غیر  از این مسئله مانند عبدالله ویسی گرفتار می شود . هرچند سپاهانی ها بیشتر فکرشان را روی احسان حاج صفی متمرکز کردند تا وظیفه خطیر رهبری در زمین را بدست بگیرد اما حاج صفی تا کنون نتوانسته در جایگاه محرم قرار بگیرد.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار