شهرکرد؛

تشکیل ۲۴۱ پرونده تخلف در طرح نظارت نوروزی بر بازار

در طرح نظارت نوروزی بر بازار استان چهارمحال و بختیاری، ۲۴۱ پرونده تخلف تشکیل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بیژن بهرامی رئیس اداره بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح نظارت نوروزی بر بازار استان از ابتدای اسفند ۹۵ تا ۲۰ فروردین ماه جاری، ۹ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از اصناف انجام شد که منجر به تشکیل ۲۴۱ پرونده با ۲۸۴ مورد تخلف گردید.
 
وی افزود: این تعداد پرونده تخلف به ارزش ۳۷۶ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
 
بهرامی با اشاره به اعلام و بررسی ۴۲۲ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ از ابتدای اجرای این طرح اضافه کرد: ۸۴ مورد از این تعداد، تخلف واقعی بود.
 
وی با بیان انجام ۵۴ مورد گشت مشترک در طرح نظارت نوروزی بر بازار استان با همکاری ۵۰ بازرس و ۹ ناظر فعال افتخاری گفت: در این مدت ۸۸۲ مورد بازرسی از صنف میوه و تره بار، ۹۵۰ مورد از صنف کیف و کفش، ۹۵۰ مورد از نانوایان، ۵۵۰ مورد از صنف شیرنی پزان، ۵۰۰ مورد از فعالان بخش حمل و نقل، ۴۵۰ مورد از واحدهای اقامتی، تفریحی و زیارتی و ۸۰۰ مورد از واحدهای خدمات عمومی نظیر قالیشویی، خشکشویی و کارواش ماشین صورت گرفت.
 
بهرامی گفت: کنترل و نظارت بر رعایت قیمت مصوب، نصب برچسب قیمت و ارائه فاکتور از جانب تولید و عرضه کنندگان کالا، عدم گرانفروشی، عدم کم فروشی، عدم تقلب و رعایت مسائل بهداشتی مهم‌ترین موارد مد نظر در این بازرسی ها بوده است.
 
هم اکنون ۳۰ هزار و ۵۳۸ واحد صنفی شامل ۶ هزار و ۲۰۷ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۳۳ واحد توزیعی و هشت هزار و ۲۹۸ واحد خدماتی در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.
 
طرح نظارت نوروزی بر بازار چهارمحال و بختیاری از اول اسفند ۹۵ آغاز شد و تا پایان فروردین ماه جاری به مدت دو ماه ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.