اراک؛

آغاز کوچ پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک

کوچ بهاره پرندگان مهاجر از مناطق جنوبی وآفریقا به تالاب میقان اراک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کوچ بهاره پرندگان مهاجر از مناطق جنوبی به تالاب میقان اراک آغاز شده است.
 میرزایی افزود: با آغاز بهار در تداوم مراحل کوچ،  پرندگان مهاجر از اواخر فروردین ماه از مناطق جنوبی به زیستگاه های استان مرکزی برمی گردند و بسته به نوع شرایط آب و هوایی تا اواسط اردیبهشت یا اوایل خردادماه در این نواحی اطراق موقت داشته و مجدد به سمت سیبری می روند.
وی اضافه کرد: پاییز هرسال هم کوچ پرندگان مهاجر از مناطق سردسیر در سیبری به سمت زیستگاه های استان مرکزیآغاز می شود و در ماه های پایانی سال با سرد شدن هوا این پرندگان به نقاط گرم جنوبی کشور و آفریقا پر می کشند.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:  سالانه از اواخر مهرماه بین 25 تا 30 هزار پرنده مهاجر به این تالاب کوچ پاییزه دارند که از این تعداد 12 تا 15 هزار پرنده از گونه درنای خاکستری است.
میرزایی افزود: حفظ تالاب بین المللی میقان اراک به عنوان استراحتگاه میان راهی پرندگان در پدیده کوچ از اهمیت بالایی برخوردار است.
تالاب میقان اراک در 15 کیلومتری شمال شرق اراک هر سال پذیرای انواع مرغان مهاجر از جمله درنای زیبای خاکستری، کنگر، خودکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، حواصیل و اردک سبز است.
انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.