مارین لوپن: دولت فرانسه مسئول اخراج یهودیان پاریس در جنگ جهانی دوم نیست

نامزد راستگرای افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد دولت فرانسه مسئول جمع آوری ۱۳ هزار یهودی از شهر پاریس در جنگ جهانی دوم و اعزام آن‌ها به اردوگاه‌های مرگ نازی نیست.

لوپن: دولت فرانسه مسئول اخراج یهودیان پاریس در جنگ جهانی دوم نیست
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ "مارین لوپن"، نامزد راستگرای افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد فرانسه مسئول جمع آوری ۱۳ هزار یهودی از شهر پاریس در جنگ جهانی دوم و اعزام آن‌ها به اردوگاه‌های مرگ نازی نیست.

لوپن در مصاحبه روز یکشنبه با شبکه ال سی آی فرانسه گفت: من فکر نمی‌کنم دولت فرانسه مسئول رویداد "ولدروم دیور" (The Vélodrome d'Hiver) بوده باشد. به عقیده من مردم مسئول این اتفاق هستند. در آن زمان، قدرت از آن مردم بود نه دولت فرانسه.

وی ادامه داد: در مدارس فرانسه به کودکان آموزش داده می‌شود که چگونه برای انتقاد از کشورشان دلیل بیاورند و کورکورانه از تاریک‌ترین جنبه‌های تاریخ کشورشان عبور نکنند. من می‌خواهم آن‌ها بار دیگر به فرانسوی بودنشان افتخار کنند.

رژیم صهیونیستی اظهارات لوپن در باره رویداد "ولدروم دیور" را به شدت محکوم کرد.

"ژاک شیراک"، رئیس جمهور اسبق فرانسه در سال ۱۹۹۵ اعلام کرد فرانسه مسئول رویداد "ولدروم دیور" است و به خاطر همدستی پلیس و دولت برای اخراج بیش از ۱۳ هزار یهودی مقیم پاریس و اعزام آن‌ها به اردوگاه آشویتز نازی‌ها عذرخواهی کرد. فرانسوآ اولاند، رئیس جمهور فعلی فرانسه نیز دولت فرانسه را مقصر وقوع این رویداد معرفی کرده است.

در ۱۶ و ۱۷ ژوئیه سال ۱۹۴۲ دولت فرانسه با همدستی پلیس این کشور بیش از ۱۳ هزار یهودی مقیم پاریس را که ۴ هزار نفر از آن‌ها کودکان بودند دستگیر و به سوی اوردوگاه‌های مرگ نازی‌ها اعزام کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار