سی‌ان‌ان: تلاش‌های آمریکا برای مقابله با کره‌شمالی نتیجه معکوس داشت

سی‌ان‌ان اعلام کرد پیونگ یانگ، حمله اخیر آمریکا در سوریه را توجیهی برای تقویت زرادخانه هسته‌ای خود می‌داند.

سی‌ان‌ان: تلاش‌های آمریکا برای مقابله با کره‌شمالی نتیجه عکس داشت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، پیونگ یانگ اعلام کرد حمله اخیر آمریکا به سوریه نشان می دهد تلاش کره شمالی برای تقویت زرادخانه هسته ای این کشور موجه بوده است. 

خبرنگار این شبکه گزارش داد اظهارات مقامات کره شمالی در پیونگ یانگ که با آنها گفتگو کردم، نشان می دهد تلاش های دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از تولید تسلیحات هسته ای توسط کره شمالی، اثر معکوس داشته است. این مقامات، اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی و گروه همراه آن را نیز اقدام تحریک آمیز دیگری از سوی واشنگتن می دانند که فقط باعث می شود کره شمالی، آزمایش موشک و تسلیحات هسته ای را با شتابِ بیشتری دنبال کند. شمار موشک های پرتاب شده در دوره کیم جونگ اون، بیش از مجموع موشک های آزمایش شده در زمان دو رهبر پیشینِ کره شمالی (پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون) بوده است.

تحلیلگران می گویند نگاهی به تازه ترین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی هر لحظه ممکن است ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد. مقامات کره شمالی می گویند حتی اگر این اقدام، مجازات و تحریم های بیشتر از سوی چین را به همراه داشته باشد، حاضرند نتیجه کار را بپذیرند؛ زیرا این تسلیحات کشتار جمعی را ضامنِ بقای کشورشان می دانند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۱۸:۰۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
درود بر رهبران کره شمالی : ایران نیز باید هرچه زودتر وسربعتر راه کره شمالی را انتخاب وادامه دهد چون همه ما ایرانیان خوب می دانیم امریکا این گرگ وحشی، درنده ، خود سر که پایبند به هیچ قانونی نیست ، دیر یا زود به ما هم حمله خواهد کرد. بنا بر این نیروهای مسلح ما باید به آخرین سلاح های مدرن روز مسلح شوند و هر کس مخالف قدرتمند شدن نیروهای مسلح ایران باشد . خائن به ملت ایران و شخص خودش است ( البته یقین داریم که امریکا هیچ وقت جرآت حمله به کره شمالی را ندارد هر چند چنگ و دندان نشان می دهد) چون سلاح هسته ای دارد
آخرین اخبار