آبادان؛

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان در دزفول

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در خجسته سالروز میلاد حضرت علی (ع) با رویکرد مشارکت در ایمن سازی مدارس در دزفول برگزار شد.

به گزارش گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ؛رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در این آئین گفت:مشارکت گسترده خیرین خوزستان در امر مدرسه سازی موجب شده تا این استان از رتبه 16 کشور به رتبه اول کشور صعود کند.

عبدالنبی دفتری از دزفول به عنوان شهر شاخص و پیشتاز کشور در امر خیر مدرسه سازی یاد کرد و گفت:خیرین دزفول در زمینه ساخت مدرسه و تجهیز فضاهای آموزشی از دولت جلو افتاده اند.

وی به مشارکت خوب بنیاد برکت در زمینه ساخت و تجهیز مدارس در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تعدادی واحد آموزشی در شهرهای مختلف این استان در دست ساخت است.

عبدالمحمد جرجانی مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز تعداد مدارس فرسوده این شهرستان را 145 واحد آموزشی عنوان کرد و گفت: این مدارس که در بافت مرکزی شهر دزفول قرار دارند به دلیل عمر بالا فرسوده شده و نیاز فوری به بازسازی دارند.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان نیز در حاشیه این جشنواره  گفت: 400واحد آموزشی در قالب یکهزار و 750 کلاس درس در شهرهای مختلف استان خوزستان در دست ساخت است.

رضا رضایی افزود:این فضاهای آموزشی از محل اعتبارات ملی و استانی با پیشرفت بالای 50 درصد در دست اجرا می باشند.

وی همچنین گفت: پیش بینی می شود تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید ( مهرماه 1396 ) 100 واحد آموزشی در قالب 420 کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان شوند.

در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان ، جمعی از خیرین دزفول کمک های نقدی خود را برای ساخت ، ایمن سازی و نیز تجهیز مدارس این شهرستان اهدا کردند.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.