کرمان؛

18هزار بافنده بیمه در کرمان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 50 هزار نفر بافنده در استان شناسایی و 18 هزار نفر از آنها بیمه شده اند.

18هزار بافنده بیمه در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد حسینی نژاد گفت: فرش کرمان از دیرباز نام ونشانی جهانی داشته است اما چند سالی است که نام ونشان این صنعت بزرگ فراموش شده است.


وی افزود: احیاء فرش کرمان یکی از پروژه های مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان و اقتصاد مقاومتی است که در این راستا فعالیت هایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان تصریح کرد: براساس بررسی ها، مشکلاتی که باعث شد فرش کرمان به فراموشی سپرده شود، عدم توجه به طراحی، کیفیت مواد و تولید کننده است.

حسینی نژاد اظهار کرد: هرچند فرش تولید می شود اما سال ها روی طراحی و کیفیت کار نشده و به بازار متناسب با نیاز توجه نشده در حالی که باید  ذائقه کشورهای هدف سنجیده می شد.

وی از استقرار اداره فرش در محل باغ موزه فرش خبرداد وگفت: اداره فرش را آنجا مستقر شده و تلاش می شود موزه فرش را ایجاد کنیم تا طراحی و مسائل مربوط به صادرات نیز در همین مکان انجام شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان افزود: مرکز فرش و باغ موزه یک برنامه و پتانسیل خیلی خوبی برای شناساندن فرش کرمان به عموم است و اگر احیاء شود، اتفاقات بسیار خوبی می افتد که بازاریابی و تبلیغات نیز درهمین مکان انجام می شود.

حسینی نژاد با اشاره به برنامه ها برای احیاء فرش کرمان بیان کرد: سال های قبل بالای 70 میلیون دلار صادرات فرش داشتیم که اکنون کم است و زیرساخت هایی نظیر دستگاههای شست وشوی فرش برای صادرات در کرمان نداریم درنتیجه از گمرک هایی مانند تهران فرش صادر می شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار