کارگردان انحصار ورثه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گیاه طبیعی هنر انقلاب نباید به گیاهی گلخانه‌ای تبدیل شود

آوینی جنگ را به پلی برای رسیدن به جغرافیای آدم‌ها و همین نکته او را به شاخص‌ترین هنرمند هنر انقلاب تبدیل کرد.

گیاه طبیعی هنر انقلاب نباید به گیاهی گلخانه ایی تبدیل شودمحمد علی شعبانی کارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آوینی جنگ را به پلی برای رسیدن به جغرافیای  آدم‌ها تبدیل کرده بود و همین نکته او را به شاخص‌ترین هنرمند هنر انقلاب مبدل کرد. 

کارگردان فیلم «انحصار ورثه» تصریح کرد: در فیلم‌های او توپ، تانک و حضور فیزیکی جنگ کمتر دیده می‌شود و او بیشتر بر قصه انسان‌ها تمرکز دارد.

شعبانی همچنین در  مورد آسیب‌هایی که در طول این سال‌ها بر هنر انقلاب وارد آمده اظهار داشت: اشتباهی که در طول این سال‌ها افتاد، این بود که بسیاری از مدیران تلاش کردند، این پدیده جوششی هنر انقلاب را به اتفاقی سازمانی و اداری تبدیل کنند که این در بلند مدت به ضرر و افول این هنر تمام شد و می‌شود.

شعبانی خاطرنشان کرد: هنر انقلاب مانند گیاهی طبیعی است که با سیاست‌گذاری‌های غلط به گیاهی گلخانه‌ای تبدیل شد و نبود نگاه واقعی و مستند به این هنر آسیب زد.

این مستندساز اظهار داشت: شهید آوینی در کتاب «آیینه جادو» کامل در مورد فرم و قالب هنر گفته و تاکید کرده  است. این نشان می‌دهد که باید بپذیریم هر قدر هم که محتوا قوی باشد، اگر فرمی خوب طراحی نشود،  محصولی خوب خلق نخواهد شد و باید به سمت فرم و قالب قوی هم حرکت کرد تا مخاطب هنر انقلاب به دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها برسد. 

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار