بندرعباس؛

کاهش 80 درصدی انتقال مالاریا

انتقال محلی مالاریا سال گذشته ۸۰ درصد در هرمزگان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،صفری مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت هرمزگان گفت: سال ۹۵ با توجه به افزایش ۳۰ درصدی مالاریا در استان نسبت به سال ۹۴، ۹۸ درصد موارد ابتلا را اتباع بیگانه که بیشتر از کشور های هند، افغانستان و بنگلادش هستند تشکیل می دادند.
 
وی افزود: در سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۴، ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش موارد مالاریا در اتباع بیگانه داشته ایم ولی در موارد انتقال محلی و بیماری بومی با ۸۰ درصد کاهش بیماری روبرو بوده ایم.
 
مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت هرمزگان تردد غیر مجاز اتباع بیگانه از کشورهای مالاریاخیز پاکستان و افغانستان، پراکندگی جمعیت در مناطق مالاریا خیز برای انجام مراقبت، کم شدن حساسیت مردم در مناطق مالاریاخیز به علت کاهش شدید بیماری و کمبود نیروی متخصص مالاریا را  از مشکلات در راه مبارزه با بیماری مالاریا در استان عنوان کرد.
 
صفری افزود: با توجه به بارندگی های اخیر و ایجاد مناطق مناسب برای رشد، تکثیر و تخم گذاری پشه آنوفل و از طرف دیگر افزایش حضور اتباع بیگانه در استان احتمال آلودگی زیاد است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.  
 
وی گفت : به همین منظور باید با تشکیل گروهی متشکل از میکروسکوپیست، حشره شناس و لارو کش در تسهیل روند تشخیص از شیوع این بیماری و افزایش موارد ابتلا جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.