ساری،

کاهش 28 درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت مازندران

مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان مازندران (نکا) پارسال در مقایسه با مدت مشابه سال 94 بیست و هشت درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی معاون قضایی و فرهنگی دادگستری کل مازندران گفت: یکی از آثار تشکیل پرونده شخصیت در شعبات کیفری استان، کاهش آمار مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان مازندران(نکا) از 21 نفر در سال 94 به 15 نفر در سال 95 بوده است. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر برای همه پرونده های اطفال و نوجوانان کمتر از 18 سال در کنار پرونده کیفری، پرونده شخصیت نیز تشکیل می شود، افزود:تشکیل کارگروه تخصصی محاکم اطفال با حضور قضات محاکم اطفال، مشاوران دادگاه اطفال و مددکاران دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری کل استان مازندران از دیگر اقدامات موثر در کاهش مددجویان کانون است.
حجت الاسلام موسوی گفت: تمامی موارد مورد نیاز نوجوانان در حوزه فرهنگی، آموزشی و تربیتی باید در اختیار مددجویان کانون اصلاح و تربیت قرار گیرد.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان مازندران یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه را اصلاح مجرمان دانست و گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند موضوع اصلاح مجرمان در سنین کم را پیگیری کند، کانون‌های اصلاح و تربیت اطفال است.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی افزود: موضوع اصلاح مجرمان را با جدیت دنبال می‌کنیم و این موضوع برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان مازندران خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی نیاز به یک تعامل همه جانبه دارد و در این رابطه نهادهای حمایتی و فرهنگی باید با حمایت از کانون به رسالت الهی و قانونی خود عمل کنند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار