ایلام؛

وضعیت اقتصادی نامناسب دامداران استان

دامداران استان خواستار توجه مسئولان به وضعیت بغرنج خود شدند.

وضعیت اقتصادی نامناسب دامداران استان
 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، بیش از یک دهه است که دامداران استان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که این مشکلات بر چرخه فعالیت اقتصادی این تولید کنندگان اثر منفی داشته است.
 
جمعی از نمایندگان دامداران مناطق مختلف استان در نشستی با حضور  رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونان، مسئولان بانک کشاورزی و مدیرکل پشتیبانی امور دام برای بیان مشکلات حوزه فعالیت خود در سازمان جهاد کشاورزی استان حضور یافتند.
 
ازجمله دغدغه های مطرح شده در این نشست که از سوی دامداران ارائه شد بخشش سود و دیرکرد وام های اخذ شده توسط دامداران از سوی بانک ها با وجود اعلام دولت، تقسیط اصل وام های دریافت شده گذشته، مطالبه نکردن اصل این وام ها و دادن تنفس به دامداران برای مدت سه تا پنج سال با هدف تامین نقدینگی برای بازپرداخت این تسهیلات بود.
 
محمدتراب میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این نشست اعلام کرد: یکی از مشکلات اصلی دولت کمبود نقدینگی و منابع مالی است به همین علت تاکنون نتوانسته سهم واحدهای تولیدی را از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت کند.
 
محمد تراب میری افزود: با وجود محدودیت منابع مالی در صدد تامین نقدینگی برای واحدهای فعال و نیمه فعال و نیز کمک به احیای مجدد واحدهای غیرفعال دامداری هستیم.
 
وی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص بخشش سود و جریمه وام های زیر یک میلیارد ریال ادامه داد: این مصوبه دارای اشکال است و مجلس شورای اسلامی باید در مورد این مصوبه خود تجدید نظر کند چرا که عمده وام های دامداران با سود و جریمه بیش از مبلغ یاد شده است که پرداخت اصل، سود و جریمه این تسهیلات از توان دامداران خارج است.
 
وی پیشنهاد کرد با همکاری بانک های عامل اصل وام های گذشته دوباره تقسیط و سود و دیرکرد این تسهیلات نیز بخشیده شود تا دامداران با رونق بخشی به واحدهای تولیدی خود تا حدودی از فشار مالی خارج شوند.
 
 
انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.