افزایش تنوع روش‌های جذب نیروی تربیت معلم

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان از روشی جدید برای جذب نیروی تربیت معلم خبر داد.

افزایش تنوع روش‌های جذب نیروی تربیت معلم

نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه بر اساس تصمیم هیأت امنا‌ سه روش برای جذب نیروی تربیت معلم عنوان کرد: پذیرش از دیپلم برای کارشناسی، پذیرش فارغ‌التحصیلان کارشناسی برای اعطای گواهی صلاحیت معلمی و پذیرش از دیپلم به شیوه مشارکتی‌ با سایر دانشگاه‌ها موارد در نظر گرفته شده هستند.

وی با اشاره به اینکه روش آخر برای تربیت معلم نو‌ظهور است بیان کرد: امیدواریم برای پذیرش دانشجویان در سال 96 بتوان این طرح را عملیاتی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: برای تدوین مقدمات این کار باید شیوه مشارکت، برنامه‌ریزی درسی و تعیین تکلیف برای صدور مدرک انجام شود و پس از طی این مراحل این طرح اجرایی می‌شود.

موسی‌پور گفت: هر دانشجویی که در رشته‌های تربیت معلم آغاز به فعالیت می‌کند باید از نظر تأمین سرانه دانشجویی شرایط دانشگاه، تخصیص بودجه و چگونگی تشکیل کلاس‌ها وضعیت روشنی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سراسر دنیا گونه‌های مختلفی از شیوه مشارکتی‌ با دانشگاه‌های دیگر برای تربیت نیروی انسانی در نظر گرفته شده است اما در ایران برای تربیت معلم تاکنون چنین برنامه‌ای نداشتیم و باید زمینه‌های لازم آن فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه چنانچه تا 5 ماه آینده بستر لازم فراهم شود تربیت معلم به شیوه جدید اجرا می‌شود گفت: بخشی از متعهد‌ین خدمت در آموزش و پرورش ذیل ماده 2 می‌توانند با روش مشار‌کتی تحت آموزش قرار گیرند و بر این مبنا این طرح را مورد توجه قرار دادیم.

موسی‌پور بیان کرد: مسائل کارآموزی‌ و کارورزی‌ بخش مهمی از حرفه معلمی بوده که باید به این مسئله نیز توجه جدی داشته باشیم و بحث دانش حرفه‌ای معلمی را با ایجاد مدلی اجرایی برای دانشجویان تبیین کنیم.

وی یادآور شد: در واقع مجوزی‌ پایه برای روش مشار‌کتی داریم که باید با تدارک برنامه‌های متناسب شرایط آن را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
لطفا یکی توضیح بده روش مشارکتی جذب نیرو برای تربیت معلم چیه؟
آخرین اخبار