کرمانشاه؛

بهره مندی 125 هزار نفر از خدمات طرح ملی "ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در نوروز امسال بیش از 125 هزار نفر از خدمات طرح ملی "ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی" هلال احمر بهره‌مند شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کیومرث ویسی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور اجرا شد و 125 هزار و 558 نفر از خدمات این طرح در بخش‌های مختلف برخوردار شدند.


وی برپایی ایستگاه سلامت در نقاط مختلف استان را از جمله مهمترین بخش‌های این طرح برشمرد و یادآوری کرد: 10 هزار و 987 نفر از خدمات تست فشار خون و آموزش HIV در این طرح بهره‌مند شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین از توزیع بیش از 162 هزار بروشور بهداشتی، نقشه مناطق دیدنی، نقشه راه و ... برای مسافرین نورزی خبر داد و تاکید کرد: تعداد زیادی از افراد هم از خدمات راهنمایی مسافرین استفاده کردند.

به گفته این مسئول، 14 هزار و 428 نفر نیز در این مدت به صورت حضوری کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" را در پایگاه‌های هلال احمر امضا کردند و قول دادند در ایام نوروز مسائل ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

ویسی با اشاره به فضاهای دوستدار کودکی که در این ایام برای تفریح، استراحت و نقاشی کودکان آماده شده بود، خاطرنشان کرد: 4794 نفر نیز از این فضا استفاده کردند.

وی همچنین از توزیع بیش از 45 هزار مورد اقلامی مانند دستگاه فشار، کیف کمری کمک‌های اولیه، قبله نما و ... بین مسافرین نوروزی خبر داد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: 4391 نفر نیز از خدمات خیمه‌های نماز و توزیع کتابچه‌های احکام هلال احمر بهره‌مند شدند.

ویسی با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا 14 فروردین امسال، یادآوری کرد: در قالب این طرح 23 پایگاه ثابت و سیار هلال احمر در استان فعال بودند و 1254 نفر از اعضای جوانان جمعیت نیز پای کار بودند.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.