گزارش بورس در یک هفته اخیر؛

نوسان بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت ۱۳۹۶/۰۱/۲۵

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران، در اولین روز معاملاتی بازار سرمایه، با افزایش ۱۱۴ واحدی به عدد ۷۷ هزار و ۸۰۴ واحد دست یافت.

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل هم وزن با افزایش ۱۷۰ واحدی به عدد ۱۶ هزار و ۵۶۲ واحد را به نمایش گذاشت این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۲۶۲ واحدی به عدد ۸۵ هزار و ۷۵۰ واحد دست یافت.
 
 ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۳۵۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۶ هزار و ۳۶۳ نوبت داد و ستد شد.
 
 بازار سهام، بازاری متعادل و به نسبت پرحجم‌تر از روزهای قبل بود که شاهد تکاپوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود.
 
*** در روز دوم از بازار سرمایه، بازار سهام، شاهد تقویت تقاضا در گروه خودرویی‌ها از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی با وجود عرضه‌های تدریجی برخی حقوقی‌ها بوده است این در حالی است که گروه رایانه‌ای‌ها نیز این روز‌ها با اقبال کمرنگ خریداران روبرو بوده است.
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۵۵ واحدی به عدد ۷۷ هزار و ۸۶۰ واحد دست یافت این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش ۱۳۸ واحدی به عدد ۱۶ هزار و ۷۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.
 
ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۱۷۹ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۹۹۷ میلیون و ۶۲۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۵ هزار و ۵۶۷ نوبت داد و ستد شد.
 
بازار سهام، بازاری متعادل و کم حجم بوده است که اغلب حقیقی‌ها به دنبال شناسایی بازدهی‌های کوتاه مدت، و سهم‌های کوچک بازار را در دستور کار قرار دادند.
 
*** در سومین روز از بازار سرمایه، معامله گران بورس، در حالی شاهد گرایش معامله گران کوتاه مدت نگر در گروه‌های کوچک و سهم‌های نوسانی بودند که به نظر می‌رسد تحلیل‌های تمنیکالی جای خود را به تحلیل‌های بنیادی داده است.
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران، با افزایش ۲۴۷ واحدی به رقم ۷۸ هزار و ۱۰۷ واحد دست یافت این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش ۱۷۲ واحدی به عدد ۱۶ هزار و ۸۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.
 
 ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۳۱۸ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۶۸۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۰۸ هزار و ۵۵۱ نوبت داد و ستد شده بود.
 
بازار سهام، بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بوده است که در اغلب نمادهای معاملاتی سایه سنگین نوسان‌گیران کوتاه‌مدت‌نگر را بر سر خود احساس می‌کرد.
 
*** در پنجمین روز از بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۴ واحد افزایش به عدد ۷۸ هزار و ۱۳۲ واحد رسید این درحالی است که شاخص آزاد شناور با ۳ واحد کاهش به ۸۶ هزار و ۲۷۳ واحد رسید.
 
نمادهای مپنا و خودروسازی پارس در تقویت شاخص اثرگذار بوده و نمادهای فولاد و معادن، اخابر، خودرو، شپدیس در کاهش شاخص اثرگذار بودند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار