تشکیل کار گروهی مشترک برای ثبات رابطه میان روسیه و آمریکا

وزیر خارجه آمریکا از ایجاد یک گروه کاری مشترک در زمینه مسائل موجود در روابط با روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رکس تیلرسون در نشست مشترک خبری خود با وزیر خارجه روسیه در مسکو گفت: همانطوری که لاوروف اشاره کرد ما الان از یک دیدار سازنده دو ساعته با رئیس جمهور پوتین به اینجا آمده ایم.
 
در این دیدار ما با صراحت وضعیت کنونی روابط آمریکا و روسیه را به بحث گذاشتیم. من این دیدگاه را مطرح کردم که روابط بین روسیه و آمریکا در سطح پائینی قرار دارد و سطح پائینی از اعتماد بین دو کشور حاکم است.
 
دو کشوری که واجد بزرگترین قدرت اتمی هستند نمی تواند این گونه روابطی داشته باشند. ما گفتگو های بیشتری برای راهکارهای بهبود کانال های ارتباطی بین خود انجام دادیم.  در ارتباط با تبادل نظر درباره وضعیت در سوریه ما چشم اندازهایی را درباره راههای ممکن پیشرو به بحث گذاشتیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: من و سرگئی لاوروف گفتگوهایی را درباره مسائلی که نیازمند توجه فوری هستند و نیز مسائلی که در بلند مدت نیاز به توجه دارند برگزار کردیم. ما می دانیم که بهبود روابط در بلند مدت نیازمند پیشرفت در مسائلی است که ما در قبال آنها دیدگاههای متفاوتی داریم.
 
ما بطور مبسوط درباره سوریه و در قبال برخی موضوعات دیدگاه های مشترکی را تبادل مطرح کردیم. بویژه هر دو ما به سوریه ای متحد و با ثبات و همچنین تقاضا مشترک برای رد وجود حیاط خلوتی برای تروریست ها که می خواهند به هر دو کشورما حمله کنند اعتقاد داریم.
 
هر دوی ما معتقدیم که کره شمالی باید عاری از سلاح های هسته ای شود. ما موافق ضرورت وجود ارتباطات سطح بالای بیشتر در زمینه سیاسی و نظامی بین دو کشورهستیم.
 
تیلرسون افزود: طیف وسیعی از مسائل هستند که ما با یکدیگر تفاوت نظر داریم. برخی از این مسائل دارای پیامدهای جهانی با الزامات بلند مدت هستند و برخی دیگر به عنوان مسائل دو جانبه شناخته می شوند.

وی گفت: طی دوسال گذشته اقدامات دوجانبه و متقابلی صورت گرفته که نشان دهند نارضایتی هر کدام از دو کشور نسبت به طرف مقابل است. ما نیازمند نوعی پایان دادن به این وضعیت تنزل هستیم و در این زمینه چاره ای جز بازگرداندن اعتماد بین دو کشور و یا پیشبرد در مسائلی که دارای بالاترین اهمیت برای هر دو کشور است، نداریم.
 
ما با ایجاد یک گروه کاری برای پرداختن به مسائل کوچکتر و ایجاد پیشرفت در جهت ایجاد ثبات در روابط دو کشور موافقت کردیم. از این طریق ما می توانیم به مشکلات خیلی جدی تر بپردازیم.
 
لاوروف و من با در نظر گرفتن طرح های بیشتر در زمینه حرکت رو به جلو درباره سوریه شامل همفکری با متحدان خود و اعضای ائتلاف تاکید کردیم. ما به مذاکرات خود برای یافت چگونگی یافتن راه حلی برای حل بحران سوریه ادامه خواهیم داد.
 
ما همچنین درباره تهدات اخیر مطرح شده از سوی رژیم کره شمالی به بحث پرداختیم و درباره برنامه هسته ای این رژیم و نقش سازنده ای که روسیه می تواند برای ترغیب رژیم کره شمالی برای تغییر مسیر خود بطوریکه فضایی برای انجام مذاکرات در آینده ایجاد شود به بحث و تبادل نظر پرداختیم. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار