هشدار ژاپن در خصوص دستیابی کره‌شمالی به قابلیت تولید موشک حامل گاز سارین

نخست‌وزیر ژاپن روز پنجشنبه گفت ممکن است کره شمالی به توانایی تولید موشک با قابلیت حمل سلاح شیمیایی دست یافته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، شینزو آبه – نخست وزیر ژاپن – گفت ممکن است کره شمالی به توانایی تولید موشک‌های حامل گاز سارین رسیده باشد. اظهارات وی در میان افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال انجام ششمین آزمایش هسته‌ای و یا انجام آزمایش‌های موشکی بیشتر از جانب کره شمالی بیان شده است.

وی در جلسه‌ای در پارلمان ژاپن گفت: "احتمال این وجود دارد که کره شمالی اکنون بتواند موشک‌هایی با کلاهک شیمیایی تولید کند."

در سال 1995، اعضای یک فرقه معنوی به 5 نقطه از متروی توکیو با گاز سارین حمله کردند. در این حادثه، 12 نفر کشته و هزاران نفر به دلیل استنشاق این گاز سمی دچار آسیب‌های جدی شدند.

در پی ادامه آزمایش‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ، تنش‌ها میان کره شمالی و کره جنوبی افزایش یافته است. آمریکا هشدار داده ممکن است به اقدامی یک‌جانبه دست بزند و یک ناو هواپیمابر را به سوی شبه جزیره کره فرستاده است.

روز شنبه، پیونگ‌یانگ مراسم بزرگداشت یکصد و پنجمین سالروز تولد کیم ایل سونگ – بنیانگذار کره شمالی – را برگزار خواهد کرد. این در حالی است که در سال‌های گذشته، در این روز آزمایش‌های تسلیحاتی انجام شده است. حدود 200 خبرنگار خارجی حاضر در پیونگ‌ یانگ، آماده می شوند تا این مراسم را مخابره کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار