سنندج؛

120 نفر از زندانیان کردستانی از عفو مقام معظم رهبری بهره مند شدند

مدیرکل زندان‌های کردستان از بهره مندی 120 نفر از زندانیان مراکز اصلاحی و تربیتی استان از عفو مقام معظم رهبری در نوروز 96 خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسحاق ابراهیمی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و فرارسیدن عید نوروز با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان واجد شرایط موافقت کردند.

وی افزود: خوشبختانه تعداد یک هزار و 200 نفر از مددجویان زندان‌های استان نیز مشمول این بخشنامه شدند که ازاین تعداد 89 نفر از زندان آزادو 31 نفر دیگر نیز تقلیل حبس وتقلیلجریمه شدند.

مدیرکل زندان‌های کردستانهمچنیناز اعطای بیش از 700 مورد مرخصی به مددجویان زندان‌های استان در ایام نوروز 96 خبر داد وبیان کرد:از مواردی که زمنیه هدفمند کردن مجازات حبس را در نظام زندانبانی اسلامی به وجود می‌آورد اعطای مرخصی به زندانیان در راستای اهداف اصلاحی و تربیتی است که خوشبختانه این موضوع در مراکز اصلاحی و تربیتی استان به دقت مورد توجهقرار می‌گیرد.

وی هدف از اعطای مرخصی به زندانیان را تحکیم بنیاد خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از مجازات حبس تلقی کرد و گفت:اعطای مجازات حبس یکی از راهکارهای قانونگذار برای تنبیه و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان در جامعه است اما در آن سوی قضیه اگر چنان چه این نوع از مجازات بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شدهو هدفمندصورت نگیرد،نه تنها مثمرثمر نخواهد بود بلکه خود زمینه‌های گسترش آسیبهای اجتماعی را به وجود خواهد آورد.

ابراهیمی در پایان سخنان خود بهرهمندی کامل مددجویان از تاسیسات حقوقی و بخشنامه‌های صادره از قوه قضائیه را ناشی از تعامل دوسویه و هدفمند زندان و دستگاه قضا در استان دانست و در این باره گفت : خوشبختانه تعاملات خوب میان زندان و دادگستری در کردستان موجبات رفع بسیاری از مشکلات مددجویان را در پی داشته است که در تایید این موضوع می‌توان به اعطای بیش از 1900 مورد مرخصی به مددجویان زندان‌های استان درسال 95 اشاره کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.