سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

سرانجام بحران بیمارستان‌های پلاسکویی به کجا رسید؟

سخنگوی وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده این وزارتخانه برای بازسازی بیمارستان های فرسوده کشور خبر می دهد.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  به ازای هر هزار ایرانی فقط یک تخت بیمارستانی موجود است در حالی که در کشورهای توسعه یافته این آمار ۱۳.۵ به یک هزار نفر و همچنین در کشوری مانند کره جنوبی ۱۰.۵ به هزار نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: تخت هایی را که قابل بازسازی نیستند را باید نوسازی کرده و بیمارستان جدید بسازیم و مهمترین اقدام ما در دولت یازدهم در این زمینه ساخت ۲۱ هزار تخت است که امیدواریم تا پایان این دولت آن را به ۲۶ هزار برسانیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به تخت هایی فرسوده و بازسازی آنها گفت: اکثر تخت‌های فرسوده توجیه اقتصادی برای بازسازی ندارند به همین دلیل باید تخت‌های جدید ساخته و جایگزین این تخت‌های فرسوده شوند، در این بین درصد محدودی از این تخت‌ها که قابلیت بازسازی داشتند، در این مدت بازسازی شدند.

وی با بیان اینکه در بخش دولتی تا ابتدای دولت یازدهم ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داشتیم، افزود: ۲۱ هزار تخت بیمارستانی تاکنون به تعداد تخت‌های بیمارستانی افزوده شده و ۴۵ هزار فضای موجود در ازای هتلینگ نوسازی کردیم.

حریرچی یادآور شد: برای رسیدن به حد مطلوب بسته به بازه زمانی که پنج یا ۱۰ ساله است برای نوسازی و بازسازی بیمارستان‌ها تعداد تخت‌های بیمارستانی باید به عدد ۲ و حتی ۵. ۲ به ازای هر هزار نفر برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار