اصفهان؛

پایان مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از پایان مرحله اول عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علیرضا مروجی  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ریشه‌کنی فلج اطفال که یک بیماری خطرناک و ناتوان‌کننده است، نوبت اول عملیات ملی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر 5 سال اتباع خارجی از 19 فروردین به مدت سه روز در کاشان و آران و بیدگل انجام شد.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون فلج اطفال، با حضور 110 تیم بهداشتی و همراهی داوطلبان سلامت ایرانی و غیر ایرانی با مراجعه به درب منازل اتباع خارجی در شهر و روستا انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تعداد افراد واکسینه شده در این طرح بیان کرد: تعداد 6 هزار و 811 خانوار در مرحله اول این طرح مورد بازدید قرار گفتند و 5 هزار و 452 کودک زیر 5 سال با واکسن خوراکی واکسینه شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این عملیات ملی از تاریخ 23 تا 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مروجی تصریح کرد: برنامه وارنیش فلوراید، همزمان با روز دندان‌پزشکی برای 40 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در کاشان شروع شد که هر شش ماه یک‌بار برنامه وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان کاشان اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فلوراید برای استحکام دندان‌ها مفید بوده و مقاومت دندان‌ها را در برابر پوسیدگی تا 46 درصد افزایش می‌دهد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.