نامه انتقاد آمیز ایران به لالوویچ در پی تغییر دوباره قوانین کشتی

فدراسیون كشتی ایران پس از اعلام تغییرات در قوانین و مقررات کشتی و داوری، در نامه ای به نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی از نحوه بررسی، اعلام و تغییر مداوم قوانین انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در نامه ی ارسالی به رئیس اتحادیه جهانی، فدراسیون كشتی ایران به نحوه تصمیم گیری در مورد تغییر قوانین و مقررات کشتی، داوری و همچنین سیستم رنكینگ توسط کمیسیون فنی آن هم بدون امكان بررسی كامل  از سوی هیئت رئیسه اتحادیه جهانی انتقاد كرد. 

همچنین در این نامه به دوماه زمان معطلی برای تنظیم صورت جلسه كمیسیون فنی اتحادیه و در مقابل  تنها شش روز فرصت برای اعلام نظر اعضای هیئت رئیسه آن هم همزمان با برگزاری رقابت های جام جهانی كشتی فرنگی  انتقاد شده است.از نظر فدراسیون كشتی ایران، نبود فرصت جهت بررسی دقیق و بحث جدی و كارشناسی درباره مباحث فنی، امكان موفقیت مقرراتی كه بلافاصله پس از شش روز تعیین مهلت ، به كشورها نیز  ابلاغ شده است را كاهش می دهد. 

فدراسیون كشتی هم چنین  محدود بودن  افراد واجد شرایط در بین اعضا كمیسیون فنی برای جمع بندی موضوعات و تصمیم گیری در امور مهم فنی را اشکالی جدی در فرآیند تصمیم گیری در اتحادیه جهانی میداند. این موضوع نیز در نامه جداگانه ای مدتی پیش به اتحادیه اعلام شده است. زیرا معتقد است اینگونه تصمیمات اثرات منفی فراتری از بخش فنی برای كشتی در جهان به همراه دارد. 

فدراسیون کشتی در ادامه نامه خود با اشاره به اینکه ایران حاضر است میزبان اعضای هیئت رئیسه اتحادیه جهانی برای بررسی دقیق و كارشناسی این قوانین باشد، اعلام نمود،  تغییر زیاد و مداوم در قوانین و مقررات کشتی موجب شده است تا مردم و علاقمندان به کشتی نتوانند با این رشته ارتباط آسان و مناسبی پیدا كنند و این سالها بدلیل تغییر مداوم قوانین در كشتی، نه تنها مردم علاقمند به كشتی در تحلیل نتایج دچار مشكل شده اند،  بلكه كشتی گیران، مربیان و حتی داوران نیز از تكرار مدام و بدون برنامه ضوابط داوری سردر گم هستند و این موضوع به موقعیت جهانی كشتی در افكار عمومی بعنوان یك ورزش المپیكی آسیب جدی می رساند. 

همچنین متاسفانه بدلیل اینكه روند انجام تغییرات در مقررات داوری در چند سال گذشته از منطق و دقت لازم برخوردار نبوده ، این موضوع بجای كاهش مسائل داوری ، مشكلات داوری در كشتی دنیا را پیچیده تر نیز كرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
باید یک قوانین ایده آل را تصویب کرد و از آن سال ها پیروی کرد
آخرین اخبار