معاون وزیر خارجه سوریه: بازگشت تکفیری‌های اروپایی به کشورهایشان برای اتحادیه اروپا فاجعه‌بار خواهد بود

معاون وزیر خارجه سوریه گفت بازگشت 5000 تکفیری اروپایی به کشورهایشان تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت قاره سبز خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت راشا تودی، بر اساس گفته‌های یک مقام بلندپایه سوریه، حدود 5000 تبعه کشورهای اروپایی در سوریه برای گروه تروریستی داعش و چند گروه تکفیری دیگر فعالیت می‌کنند. وی هشدار داد در صورتی که به این افراد اجازه بازگشت به کشورهایشان داده شود، امنیت اتحادیه اروپا به شدت تهدید خواهد شد.

روز پنجشنبه، "ایمن سوسان" -معاون وزیر مهاجرت و امور خارجه سوریه - در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "ما آمارهایی در دست داریم که نشان می‌دهد حدود 5000 تروریست در سوریه فعالیت می‌کنند که اتباع کشورهای اروپایی هستند."

وی افزود: "تصور کنید در صورتی که این افراد به اروپا بازگردند چه خواهد شد. این فاجعه‌ای برای امنیت و ثبات کشورهای اروپایی و شهروندانشان خواهد بود."

اتحادیه اروپا در چند سال گذشته، آگاهی بیشتری درباره تهدید داعشِ اروپایی و دیگر گروه‌های تروریستی کسب کرده است که عناصرشان از مناطق جنگی سوریه و عراق به کشور خود باز می‌گردند.

از آغاز جنگ داخلی سوریه، کشورهای اروپایی تلاش کرده اند از سفر افراطی‌ها به مناطق جنگی جلوگیری کنند و به کشورهایی مانند ترکیه فشار آورده اند تا از عبور و مرور این افراد جلوگیری کند.

روز چهارشنبه، رسانه‌های ترکیه گزارش دادند 43 تبعه خارجی که قصد عبور غیرقانونی از مرز و ورود به خاک سوریه را داشته اند، بازداشت شده اند. گفته می‌شود در میان این افراد، 23 کودک حضور داشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار