در پی افزایش تنش‌های واشنگتن-پیونگ‌یانگ؛

شورای امنیت ملی ژاپن چگونگی مدیریت بحران احتمالی آینده را بررسی کرد

بر اساس گزارش‌ها منتشر شده، ژاپن چگونگی خروج شهروندانش از کره جنوبی را در صورت وقوع بحران بررسی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، یک مقام دولتی ژاپن روز جمعه اعلام کرد شورای امنیت ملی این کشور چگونگی خروج نزدیک به 60 هزار نفر از شهروندان ژاپنی از کره جنوبی در صورت وقوع بحران را مورد بررسی قرار داده است.

کره شمالی روز جمعه آمریکا را به دلیل به همراه آوردن "دارایی‌های استراتژیک هسته‌ای بزرگ" خود به شبه‌جزیره کره محکوم کرد. در پی نگرانی‌ها از احتمال انجام ششمین آزمایش هسته‌ای از جانب کره شمالی، آمریکا یک ناوهواپیمابر را به نزدیکی این شبه جزیره فرستاده است.

این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد علاوه بر استفاده از کشتی‌ها و هواپیماهای مسافربری، ژاپن قصد دارد برای کمک به خروج اتباع خود از کره جنوبی، با کسب موافقت سئول، از هواپیماها و کشتی‌های نظامی نیز بهره بگیرد.

رسانه‌های ژاپن همچنین اعلام کردند در جلسه شورای امنیت ملی ژاپن، مدیریت هجوم احتمالی هزاران پناهجو از کره شمالی به ژاپن نیز مورد بررسی قرار گرفته است که ممکن است در میان آن‌ها، جاسوس‌ها و ماموران دولتی پیونگ‌یانگ حضور داشته باشد.

از هنگام حمله نیروی دریایی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه در هفته گذشته، تنش‌های سیاسی افزایش یافته و نگرانی‌ها درباره برنامه احتمالی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – برای حمله به کره شمالی قوت گرفته است.

آمریکا هشدار داده است سیاست "صبر راهبردی" به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار