مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو آغاز شد

نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو آغاز شد.

آغاز مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو آغاز شد. 

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو با  آقای ولید المعلم وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار طرفین آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی قرار دادند. اقدام نظامی یکجانبه آمریکا علیه سوریه به بهانه حمله مشکوک شیمیایی و اقدامات سیاسی در سطوح منطقه‌ای و بین المللی از دیگر محورهای گفتگوی دو وزیر خارجه بود.
 
محمد جواد ظریف، ظهر امروز به وقت محلی با سرگئی لاورف همتای روسی خود نیز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور ظریف و هیات همراه در روسیه، از اعلام همدردی دولت و ملت ایران برای حادثه تروریستی سنت پترزبورگ تشکر و قدردانی کرد.

آقای لاورف همچنین با اشاره به همکاری های مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه اظهار داشت: این همکاری ها همزمان با تلاشهای سیاسی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران در سوریه ادامه دارد.

ظریف نیز با ابراز همدردی مجدد بمناسبت حادثه تروریستی سنت پترزبورگ اظهار داشت: گسترش تاسف بار اقدامات تروریستی و خشونت بار در منطقه و جهان دلیل محکمی بر همکاری های ما و همه کسانی است که از تروریسم استفاده ابزاری نمی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: پاسخ به تحرکات تروریست ها تنها با همکاری بین المللی و پایبندی به راهکارهای سیاسی در مناطق بحرانی امکان پذیر است. 
 
ظریف در ادامه با اشاره به حمله شیمیایی در خان شیخون سوریه و محکومیت مجدد هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی تصریح کرد: در عین حال استفاده از بهانه حمله شیمیایی برای اقدام یکجانبه و غیر قانونی علیه سوریه هم محکوم است و لازم است بی طرفانه به این موضوع رسیدگی شود تا حقیقت روشن گردد. ظریف تاکید کرد بحران سوریه باید از طریق گفتگو و راهکارهای سیاسی  حل و فصل شود. 
 
 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار