کواکبیان در جمع خبرنگاران:

انگیزه ام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری با حضور احمدی نژاد بیشتر شد/کاندیدای پوششی نیستم

دبیر کل مردم سالاری گفت: از آنجایی که رئیس دولت دهم آمد انگیزه من برای حضور در انتخابات بیشتر شد.

انگیزه ام برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری با حضور احمدی نژاد بیشتر شدبه گزارش  خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان دبیر کل مردم سالاری با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: معتقدم اساسا هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، در سطح روابط بین الملل و در دیپلماسی و سیاست خارجی موفق‌تر عمل خواهیم کرد لذا یکی از دلایل من برای ثبت نام در انتخابات آن است که بتوانم برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنم.

وی افزود: قصد دارم برای گفتمان بهتر اصلاح طلبی تلاش کنم این گفتمان در دولت یازدهم درست نیست و اعضای دولت از جمله روحانی خود را اصلاح طلب نمیدانند و بار‌ها این موضوع را تکرار کرده. جمهوری اسلامی نمیتواند با یک بال حرکت کند هر دو جناح باید نقش خود را در کشور ایفا کنند.

کواکبیان ادامه داد: باید به مردم سالاری به معنای دقیق کلمه کمک کرد به خصوص بحث تحزب و مسئله حزب در کشور. بنده فتوا دهنده در حزب مثل برخی دوستان نیستم. کنگره حزبی ما حداقل چندین جلسه داشته تا بنده را متقاعد کنند در این عرصه شرکت کنم.

وی ادامه داد: تا دو روز گذشته رغبتی برای شرکت در انتخابات نداشتم، اما زمانی که دیدم احمدی نژاد ثبت نام کرد انگیزه من برای ثبت نام بیشتر شد ما بخوبی دولت دهم را شناختیم، تعجبی ندارد و ما در گذشته همان خانه نشینی‌ها و بسیاری از مسائل دیگر و سرپیچی از فرمان مقام معظم رهبری را شاهد بودیم.

وی خاطر نشان کرد: دولت یازدهم برنامه محور است، اما معتقدم در طول نگارش برنامه ششم دریافتیم کشور تنها با ۳۰ درصد برنامه اداره میشود قصد دارم کسی باشم برنامه را دقیق عمل میکند لذا تاکید بر برنامه محوری از اهداف بنده است.

کواکبیان گفت: نام دولت بنده دولت اخلاق است و علامت اختصاری این شعار اقتصاد، خدمت به مردم، لیاقت سالاری در پستهای اجرایی سراسر کشور، اعتماد سازی و بازسازی اعتماد عمومی و قانون مداری است.

وی با اشاره به اصل ۱۲۱ اساسی متذکر شد: زمانی که در مجلس سوگند یاد میکنیم این امر بسیار حائز اهمیت است چرا که در پیشگاه خداوند قسم یاد کردیم در راه خدمت مردم گام برداریم. باید اخلاق، محور فعالیت‌های ما قرار گیرد اکثر حوادث ۸۸ در بی اخلاقی بود و اگر به اخلاق توچه کنیم بسیاری از مسائل رفع میشود.

کواکبیان ادامه داد: ۵۰ برنامه دارم که در زمان مناسب از آن‌ها رونمایی میکنم. ۴۰ درصد این برنامه‌ها اقتصادی است. ۱۶ درصد برنامه‌ها سیاسی و حزبی، ۱۰ درصد مربوط به وضعیت دیپلماسی است. در دولت ما وزیر بالای ۵۵ سال نخواهیم داشت و جوانگرایی مورد توجه ما خواهد بود. از بانوان هم به عنوان وزیر استفاده میکنیم.

وی تاکید کرد: قوانین برگزاری انتخابات باید اصلاح شود ما در مجلس هشتم قوانینی در این زمینه مصوب کردیم، اما هنوز در مجمع تشخیص مصلحت خاک میخورد.

کواکبیان یادآور شد: مهمترین برنامه بنده مبارزه با فساد سیستماتیک، اقتدار برای ایرانیان، مدیریت انقلابی و ایجاد اشتغال است.

وی در پاسخ به تایید صلاحیت خود گفت: معتقدم اگر میر سلیم تایید صلاحیت شود بنده هم باید تایید صلاحیت شوم، اما شما نگران این موضوع نباشید.

کواکبیان خاطر نشان کرد: لیست امید ربطی به کاندیداتوری بنده ندارد. بنده با بزرگان اصلاح طلب مشورت کردم. از شورای نگهبان تمکین میکنم و افکار عمومی برای این شورا حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: قصد دارم کاندیدای پوششی نباشم برای گفتمان سازی آمده ام و تا آخر خواهم ایستاد من فردی تشکیلاتی هستم و جلسات بسیاری برگزار کردم که اصلاح طلبان را متقاعد کنم وارد انتخابات نشوم.
 
دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: حتما بنده اردو کشی خیابانی نخواهم داشت، اما در عین حال مطالبه خواهم کرد تا حداقل ضعفم را بفهمم و برای دفعات بعد خودم را در معرض انتخاب قرار ندهم.

وی با اشاره به اقدامات خود در صورت ریس جمهور شدن بیان داشت: ۵۰ برنامه دارم و شعارهای که گفتم بسیار مهم است و ۴۰ درصد برنامه‌ای که بنده انتخاب کرده ام اقتصادی است.

این نماینده مجلس با اشاره به موضوع اشتغال در برنامه‌های خود برای جوانان تاکید کرد: بنده ۵ طرح ضربتی برای اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان در نظر گرفته ام.
کواکبیان ادامه داد: اگر کسی بخواهد قانون را درور بزند این اولین علامت عدم صلاحیت وی است، چون رئیس جمهور مجری قانون اساسی است و باید اولین ملتزم به قانون اساسی باشد و تمکین از قانون ضروری است و کسانی که قانون را دور می‌زنند خلاف شرع می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه شفاف سازی هزینه تبلیغات نامزد‌ها بسیار خوب است. گفت: اینکه کسی بخواهد غذا و سیب زمین و سهام عدالت توزیع کند امری ناپسند است بنابراین دستگاه قضایی باید به سرعت به این مسئله رسیدگی کند و به مردم بگوید فلان نامزد انتخاباتی قانون را زیر پا بگذارد.

کواکبیان با بیان اینکه بنده فکر می‌کنم همه کاندیدا‌ها باید بد اخلاقی را کنار بگذارند ادامه داد: نامزد‌ها درمناظره‌ها نباید به ابروی هم هتک حرمت کنند و اخلاق را زیر پا بگذارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همه اصلاحطلبان از روحانی حمایت کرده اند و حضور شما چه معنایی دارد؟ گفت: من با همه بزرگان اصلاحطلب مشورت کردم و ان‌ها گفتند که منعی ندارد و از سوی دیگر روحانی خود را اصلاحطلب نمی‌داند و ما هم او را اصلاحطلب نمی‌دانیم لذا چه اشکالی دارد اصلاحطلبی هم در عرصه حضور داشته باشد و از این گفتمان حمایت کند.

کواکبیان در ادامه درباره اعضای کابینه خود و انتخاب معاون اولش گفت: الان نمی‌توان درباره این موضوع صحبت کرد. اما معاون اولم را از میان چهره‌های اقتصادی انتخاب خواهم کرد چراکه مشکل اصلی ما اقتصادی است و حتما اگر ظریف بپذیرد وجود وی را در کابینه ام ضروری می‌دانم.
 
 وی درباره سوالي مبني بر اينكه اگر تائيد صلاحيت نشويد واكنش شما چيست؟ گفت: حتما بنده اردو كشي خياباني نخواهم داشت اما در عين حال مطالبه خواهم كرد تا حداقل ضعفم را بفهمم  و براي دفعات بعد خودم را در معرض انتخاب قرار ندهم.

كواكبيان ادامه داد: اگر كسي بخواهد قانون را درور بزند اين اولين علامت عدم صلاحيت وي است  چون رئيس جمهور مجري قانون اساسي است و بايد اولين ملتزم به قانون اساسي باشد و تمكين از قانون ضروري است و كساني كه قانون را دور مي زنند خلاف شرع مي كنند.

وي با بيان اينكه سياست هاي مقام معظم رهبري در زمينه شفاف سازي هزينه تبليغات نامزدها بسيار خوب است گفت: اينكه كسي بخواهد غذا و سيب زمينی و سهام عدالت توزيع كند امري ناپسند است بنابراين دستگاه قضايي بايد به سرعت به اين مسئله رسيدگي كند و به مردم بگويد فلان نامزد انتخاباتي قانون را زير پا بگذارد.

كواكبيان با بيان اينكه بنده فكر مي كنم همه كانديداها بايد بد اخلاقي را كنار بگذارند  ادامه داد:  نامزدها درمناظره ها نبايد به آبروي هم هتك حرمت كنند و اخلاق را زير پا بگذارند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه همه اصلاح طلبان از روحاني حمايت كرده اند و حضور شما چه معنايي دارد گفت: من با همه بزرگان اصلاح طلب مشورت كردم و انها گفتند كه منعي ندارد و از سوي ديگر روحاني خود را اصلاح طلب نمي داند و ما هم او را اصلاح طلب نمي دانيم لذا چه اشكالي دارد اصلاح طلبي هم در عرصه حضور داشته باشد و از اين گفتمان حمايت كند.

كواكبيان در ادامه درباره اعضاي كابينه خود و انتخاب معاون اولش گفت :  الان نمي توان درباره اين موضوع صحبت كرد . اما معاون اولم را از ميان چهره هاي اقتصادي انتخاب خواهم كرد چراكه مشكل اصلي ما اقتصادي است و حتما  اگر ظريف بپذيرد وجود وي را در كابينه ام ضروري مي دانم.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ی موی احمدی نژادو با صدتای تو عوض نمیکنم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
ای بابا تو دیگه به چه درد میخوری
آخرین اخبار