رئیسی در جمع خبرنگاران:

رأی مردم تشريفاتی نيست/ امروز ميدان اجرای حقوق شهروندی است نه ميدان نگارش

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رأي مردم تشريفاتي نيست و سرنوشت بخشهاي مختلف كشور را رقم ميزند مردم ما در هر انتخاباتي فرصت دارند براي بازنگاه به آنچه برگزيدند و ارزيابي انچه انتخاب كردند.

رأی مردم تشريفاتی نيست/مردم در هر انتخاباتی فرصت دارند برای بازنگاه به آنچه برگزيدند
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: لازم است یاد امام و شهدا و جانبازان و ایثارگران و همه کسانی که برای انقلاب زحمت کشیدند را گرامی بداریم و به ارواحشان درود بفرستیم.
 
وی افزود: تمامی اجزای نظام با آرای مردمی رقم میخورد. آرای مردم اساس تشکیلات نظام را تشکیل میدهد.
 
رئیسی ادامه داد: رأی مردم تشریفاتی نیست و سرنوشت بخشهای مختلف کشور را رقم میزند مردم ما در هر انتخاباتی فرصت دارند برای بازنگاه به آنچه برگزیدند و ارزیابی انچه انتخاب کردند.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: کشور ما بعد از گذشت سه یا چهار دهه دولتهای مختلف را به خود دیده و هر کدام از ان‌ها اقدامات خوبی انجام دادند و برای پیشرفت کشور فعالیت کردند. اقدامات دولت‌ها را باید ارج نهاد.
 
وی ادامه داد: علی رغم تلاشهای انجام شده وضعیت کشور در شرایطی است که مردم از بیکاری سوال میکنند و نگران کسب و کار هستند.
 
رئیسی بیان کرد: نخبگان و صاحب نظران سخنشان این است که کشورمان با وجود منابع و نیروهای جوان ایا در شان ملت ماست که فرد بیکاری شرمنده خانواده اش شود؟
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: برون رفت از این وضعیت امکان ندارد؟ میتوان در مدیریتی که فرا جناحی فکر میکند و به اعتلای کشور و نیروی کارامدی که در کشور وجود دارد مشکلات را رفع کرد.
 
وی ادامه داد: امروز شرایطی که وجود دارد امکان تغییر و تحول دارد. گام این تحول در نظام مدیریتی است و این بدان معنا نیست که تلاش دولتمردان ارزشمند نیست باید رویکرد‌ها اصلاح شود ما میتوانیم در این کشور شرایطی از نظر اقتصادی فراهم کنیم که از تولید حمایت شود و با افزایش بهره وری مواجه شویم و اقتصادی ایجاد کنیم که در تکانِ‌های ایام اقتصاد کشورمان اسیب نبیند. معنای اقتصاد مقاومتی آن است که کشورمان را از آسیب‌ها مصون بدارد.

رئیسی با اشاره به اینکه از وضعیت کشور مطلع هستم و تمام لایه‌های اداری و اسیبهای کشور را میشناسم گفت: ساختارهای کشور قابل اصلاح است. من با مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی در این مدت تلاش کردم انچه از حکم رهبری استفاده میشود برای خدمت به زائران و فقرا همت خویش را به کار بگیرم، اما با نزدیک شدن به ایام انتخابات مردم و گروههای مختلف خواستند که در انتخابات حضور پیدا کنم هر جند تا همین اواخر از پذیرش آن امتناع میکردم چراکه مسئولیتی که دارم با دیگر مسئولیت‌ها قابل قیاس نیست.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در پنهان و اشکار گفتم با این مسئولیت قصد شرکت در انتخابات را ندارم، اما با دیدن مشکلات مردم وارد انتخابات شدم. بالاترین درخواست مردم از بنده در استان قدس اشتغال جوانان است. با حضور مردم بسیاری از قفل‌ها باز میشود. ملاک و میزان رای ملت است. وظیفه ما ان است که خود را به مردم معرفی کنیم و از مردم درخواست دارم کاندیدا را از منابع معتبر بشناسند.
 
وی بیان کرد: میدانم مردم کشورمان به دنبال شناخت واقعی کاندیدا خواهند بود. شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از تصمیم گیری‌های دشوار زندگی من بود. علی رغم میل شخصی خود خواستم به وظیفه خود عمل کنم انتخاب با مردم است و مردم انتخاب میکنند و علی رغم میل باطنی خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردم. نگاه بنده نگاه حزب و جریان سیاسی خاصی نیست.

رئیسی در پاسخ به این سوال که ایا جمنا را قبول دارید؟ گفت:: جمعی از دلسوزان انقلاب گرد هم امدند کار ان‌ها مورد احترام است در نشست اول گفتم امادگی برای حضور در انتخابات ندارم، اما در حال حاضر وارد این عرصه شدم و کاندیدای همه مردم و دلسوزان انقلاب میتوانم باشم. بنده با اعلام کاندیداتوری ضمن تشکر از توجه جمنا بعنوان کاندیدا به همه مردم تعلق دارم و میتوانم کاندیدای همه مردم باشم.
 
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ننده بعنوان طلبه از مردم با مردم و در مردم خواهم بود. شعار بنده کرامت و کار خواهد بود. این دو موضوع مسائلی است که کشورمان نیازمند آن است.
 
وی با تاکید بر اینکه فساد اداری زیبنیده ادارات ما نیست، ادامه داد: کرامت در ارتباط داخلی و بین المللی بحثی مفصل دارد. انچه مردم را نگران کرده فساد اداری است و کارمندان ما در این زمینه نگران هستند و میتوان با کمک ان‌ها این مسئله را رفع کرد.
 
 رئیسی گفت: بعنوان خادم آستان قدس باید گره از مشکلات مردم باز کنیم. برخی از اقدامات که شائبه در بحث انتخابات ایجاد میکند را انجام نداده و نمی‌دهیم.
 
تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درباره سیاست خارجی برنامه ام این است که با همه کشور‌ها تعامل داشته باشم و برای رونق اقتصادی از تجربیات کشورهای دیگر استفاده میکنیم. در برون نگری اقتصاد کشور از تجربیات سایر کشور‌ها استفاده میکنیم. با کشورهای دنیا تعامل با عزت خواهیم داشت و ارتباط ما با سایر کشور‌ها بجز اسرائیل براساس عزت ملی برقرار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نوشتن حقوق شهروندی بس است باید به آن عمل کرد، گفت: امروز میدان اجرای حقوق شهروندی است نه میدان نگارش. 

رئیسی در پایان در رابطه با مسئله سوریه خاطرنشان کرد: حل مسئله سوریه باید توسط سوری‌ها انجام شود و حضور خارجی‌ها مشکل ایجاد میکند. مردم سوریه باید اینده سوریه را رقم بزنند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
با انصاف
۱۱:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
واقعا اصلح ترین فرد برای ریاست جمهوری است
Iran (Islamic Republic of)
اسبقی مهربان
۰۹:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
بنده هم تایید و قبول دارم بلاشک اصلح ترین فرد از هر لحاظ برای انتخابات ریاست جمهوری است مردم عزیزانشاالله دقت کنیم فرصت بدست آمده را براحتی ازدست ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
صل علی محمد...یاوررهبرآمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
صل علی محمدبوی بهشتی آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
این برادر که میگه آقارئیسی انقلابی نیست وجنگ رودرک نکرده بره ازمنافقین بپرسه چرادارن علیه آیت الله رئیسی تبلیغ می کنن.ایشون ازیاران شهیدبهشتی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
«ومن الله توفیق الامور»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
درود بر نماینده مردم
تو مشهد که خوب کار کرده
دل سوزه مردمه
Germany
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
درود ورحمت خدا بر تمام کسانی که برای این انقلاب تلاش می کنند بخصوص آیت الله رییسی
Iran (Islamic Republic of)
pedram
۱۹:۰۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
شما بسیار انسان خوب و مومن با تقوا با خدا با ایمان پاکدامن و پاک سرشت هستید جناب رئیسی اما برای ریاست جمهوری مناسب نیستید چون علم و تجربه اقتصادی ، سیاسی و ... ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
رئیسی نه جنگ رو درک کرده نه انقلابی بوده نه مسئولیت اجرایی داشته
مگه مسخره بازیه؟
آخرین اخبار