این خبر بروزرسانی می‌شود؛

آخرین اخبار از سیل آذربایجان + آمار

سرپرست اورژانس کشور گفت: با توجه به ۱۲ نفر مفقودی اعلام شده در آذرشهر و عجب شیر، ۴ جسد تاکنون در عجب شیر کشف شده که با توجه به جلسه مدیریت بحران در عجب شیر مقرر گردید سپاه و ارتش از ۷ صبح امروز عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.

آخرین جزئیات کشته شدگان و مفقودین سیل استان های غربیپیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت سیل زدگان در شهرستان عجب‌شیر گفت: شهرستان عجب شیر حدود 1200 نفر جمعیت دارد و روستای اصلی که در اثر سیل دچار خسارت شده چنار است.

وی ادامه داد: تا کنون پیکر 4 نفر از پیکر مفقودان این حادثه در آذرشهر پیدا شده اند، همچنین تعداد فوتی های شهرستان عجب‌شیر به 14 نفر رسیده است که به طور کلی حادثه سیل تا کنون 18 قربانی داشته است.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: تعداد مصدومان این حادثه تاکنون ١٢ نفر بوده است که ١٠ نفر آن ها از عجب شیر و ٢ نفر از اسکو بوده اند، ٥ نفر از مصدومان عجب شیر در ساعت ٢ بامداد با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شده اند و تحت نظر هستند، همچنین سایر افراد در بیمارستان محلی درمان شده اند.

وی افزود: اکیپ های بهداشتی شامل گروه های بهداشت محیط و روان برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان اعزام شده است. 

ساعت 09:15 شنبه 26 فروردین ماه
سرپرست اورژانس کشور گفت: در استان اردبیل در شهرهای اردبیل و مشکین شهر با وزش باد شدید مواجه بودیم که خوشبختانه مصدومی نداشت و تنها کلرزنی منابع آب تحت تاثیر انجام شد. 

وی درباره وضعیت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در این استان با بارش، سیل و طغیان رودخانه‌ها در شهرهای ارومیه، اشنویه، بوکان، سردشت، سیلوانا و پیرانشهر مواجه بودیم که متاسفانه یک مصدوم و یک مفقودی داشت. 

سرپرست اورژانس کشور در خصوص وضعیت استان آذربایجان غربی بیان کرد: در این استان با بارش شدید باران، سیل و طغیان رودخانه‌ها در شهرهای تبریز، آذرشهر، عجب شیر و اسکو رو به رو بودیم که در عجب شیر ۱۲ نفر به بیمارستان این شهر مراجعه داشته اند که ۶ نفر ترخیص و ۶ نفر به تبریز اعزام شدند و ۲ مصدوم شهر اسکو نیز از بیمارستان ترخیص شده اند. 

وی یادآور شد: با توجه به ۱۲ نفر مفقودی اعلام شده در آذرشهر و عجب شیر، ۴ جسد تاکنون در عجب شیر کشف شده که با توجه به جلسه مدیریت بحران در عجب شیر مقرر گردید سپاه و ارتش از ۷ صبح امروز عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند. 

وی اظهار داشت: از تعداد 12 مصدوم هفت نفر در بیمارستان های تبریز بستری شده اند و پنج نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.

وی تصریح کرد: تا الان ٢٧ جسد پيداشده و باتوجه به افزایش مفقودین , احتمالا آمار فوتی ها افزایش پیدا کند و هنوز تعداد ١٠ نفر مفقود هستند.

دکتر کولیوند افزود: آمار مصدومين هم ١٢ نفر هست كه ٧ نفر ٢ بامداد ديشب به تبريز انتقال يافته و همگي بستري شده اند. بقيه درمان سرپايي شدند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: چند اکیپ بهداشت محیط، بهداشت روان ، بهداشت آب به منطقه اعزام شده اند و در چند روستای سیل زده هم فعال هستند.
 
گفتنی است؛ در حال حاضر تمامی پایگاه های اورژانس و بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار دارند.
 
ساعت 20: 30 دقیقه شنبه 26 فروردین
کولیوند با اشاره مصدومیت 12 نفر در سیلاب آذربایجان شرقی اظهار داشت: لحظاتی پیش جسد 3 تن از فوت شدگان نیز پیدا شد و تعداد فوتی های سیل به 32 نفر افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر بيش از ٥٧ ميليمتر بارش در تبريز ثبت شده است، گفت: چند واحد مسكوني در تبريز به علت رانش زمين و ابگرفتگي تخريب شده است كه به دليل تخليه بموقع ساكنين آسيب جاني نداشته است.

سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: مصدوم كلاً ١٢ نفر، ١٠ نفر از عجبشير و ٢ نفر از اسكو كه ٥ نفر از مصدومان عجبشير ٢ بامداد با اتوبوس آمبولانس به امام رضاي تبريز منتقل شده اند و تحت نظر هستند و سایر مصدومین  در بيمارستان محلي درمان شده اند.


وی گفت: كمپ سلامت به همراه پزشك وپرسنار تيم حمايت روحي رواني وآمبولانس و تبم بهداشتي به تعداد كافي درمحلهاي آسيب ديده حضور دارند و بخشهاي اورژانس ببمارستانها كاملا آماده خدمت رساني به آسیب دیدگان و سیل زدگان است.
 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار