رئیس کل بیمه مرکزی:

جای صندوق های بازنشستگی در بازار سرمایه خالی است/سرمایه گذاری شرکت های بیمه خارجی در صنعت بیمه ایران

همتی یکی از ارکان بازار سرمایه را صندوق های بازنشستگی دانست و گفت: جای این صندوق ها در بازار سرمایه خالی است.

جای صندوق های بازنشستگی در بازار سرمایه خالی استبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم آغاز به کار دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه یکی از ارکان بازار سرمایه را صندوق های بازنشستگی دانست و گفت: جای این صندوق ها در بازار سرمایه خالی است؛ این در حالی است که بازار سرمایه نتوانسته آنگونه که باید در تامین مالی کشور نقش ایفا کند.

همتی تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته از ۲ درصد عبور کرد این در حالی است که بیمه علاوه بر اینکه می تواند پوشش ریسک ارایه دهد، از منابع مهم تامین بازار های مالی است و در همه جای دنیا، بیمه های عمر در این حوزه نقش آفرینی می کنند.

وی اظهار داشت: تفاهم های غیررسمی انجام شده و ظرف ۲ تا سه ماه آینده سرمایه گذاری شرکت های بیمه خارجی در صنعت بیمه ایران عملیاتی می شود.
 
به گفته همتی یکی از علت های پایین بودن توسعه بیمه های عمر در کشور بالا بودن نرخ سود سپرده بانکی است، اما با این وجود سال گذشته بیمه های عمر با رشد نزدیک 40 درصدی روبه رو بودند، این در حالی است که با بازارهای با ریسک بالا باید بازده بالاتری داشته باشند به همین دلیل از وزیر اقتصاد درخواست می شود تا ایجاد تعادل در بازارهای مالی را مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: ما نیاز به هماهنگی در بازارهای مالی داریم چرا که هر بازاری نمی تواند برای خودش تصمیم گیرد.

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر 32 شرکت بیمه ها در کشور فعال هستند که بر این اساس رشد 23 درصدی حق بیمه های تولیدی در کشور را شاهدیم و پیش بینی می شود که صنعت بیمه در سال 96 رشد خوبی داشته باشد.

همتی گفت: برای حمایت از سهام داران جز به دنبال حاکمیت شرکتی در صنعت بیمه هستیم که باید در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: قانون تا 49 درصد سهام یک شرکت اجازه سرمایه گذاری خارجی را می دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی یک سوم اوراق بلند مدت در بازارهای مالی بین المللی از سوی بیمه ها صادر می شود، این در حالی است که بیمه ها نقش پایانی در بازار سرمایه ایران دارند و باید به سمتی حرکت کرد که ارزش افزوده صنعت بیمه در بازار سرمایه تقویت شود چراکه صندوق های بازنشستگی های هم می تواند بخشی از آن باشند.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار