در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رکود، سنگِ کاشی سازان را خُرد کرد

رییس اتحادیه کاشی فروشان و کاشی سازان گفت: رکودِ بازار کاشی سازان و کاشی فروشان از اوایل سال 92 همزمان با رکود بازار مسکن آغاز شده است.

رکود سنگ کاشی سازان را خرد کرد
مصطفی گودرزی رئیس اتحادیه کاشی فروشان و کاشی سازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بازار کساد این بخش گفت: همزمان با آغاز رکود بازار مسکن از اوایل سال ۹۲  رکود در بازار کاشی سازان و کاشی فروشان نیز شروع شده و این امر موجب تعطیلی و کاهش نقدینگی در این بازار شده است. 

وی با توجه به اینکه عمدۀ تولیدکنندگان به سراغ تعدیل نیروهای خود به علت کاهش درآمد رفته اند، بیان کرد: افزایش حجم چک‌های برگشتی افراد به سبب کسادی بازار سبب شد تا تولیدکنندگان با تعدیل نیرو و حذف برخی از خطوط تولید با حداقل ظرفیت خود به تولید ادامه دهند.
 
رئیس اتحادیه کاشی فروشان و کاشی سازان تصریح کرد: همچنین بانک‌ها با گرفتن سودهای نجومی در قبال پرداخت تسهیلات رغبت تولید برای رقابت در بازار را از تولیدکنندگان و فعالان این بخش سلب کرده اند.

گودرزی با اشاره به اینکه واردات کاشی به کشور بر رکود بازار تأثیری نداشته است، ادامه داد: کسادی بازار فضایی را برای رقابت نگذاشته به همین سبب واردات کاشی برای افراد، سودی را به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار