مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تولید گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی ٢٢ درصد افزایش یافت

حسنی گفت: میزان تولید همه محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی افزایش داشته، به‌طوریکه حجم گاز شیرین تولید شده از ١٠٢ هزار و ٥٢٤ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٢٤ هزار و ٥١٧ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٥ رسیده است.

تولید گاز در مجتمع گازی پارس جنوبی ٢٢ درصد افزایش یافت
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مسعود حسنی مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی فازهای جدید در سال ٩٥ تحولی عظیم در پارس جنوبی ایجاد شد و برداشت از این مخزن از ١٢٣ هزار و ٥٥٢ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٤٦ هزار و ٧٤٠ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٥ رسید که رشد ٢٠ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: میزان تولید همه محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی در سال ٩٥ افزایش داشته است.به طوری‌که حجم گاز شیرین تولید شده از ١٠٢ هزار و ٥٢٤ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٤ به ١٢٤ هزار و ٥١٧ میلیون متر مکعب در سال ١٣٩٥ رسیده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به افزایش تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ٩٥ اشاره کرد و گفت: این محصول نيز افزایشی حدود ٤٣ درصدی داشته و از یک میلیون و ٦٢٩ هزار و ٧١٨ تن در سال ١٣٩٤ به ٢ میلیون و ٣٢٠ هزار و  ١٩ تن در سال ١٣٩٥ رسیده است.

به گفته وی؛ پروپان تولیدی مجتمع گاز پارس جنوبی نیز یک میلیون و ٦٥٠ هزار و  ٧١٠ تن در سال ١٣٩٥ بود و میزان گوگرد تولید شده نیز از ٤٠١ هزار و ٢٩٨ تن در سال ١٣٩٤ به ٥٢١ هزار و  ٧٥٣ تن در سال ١٣٩٥ رسیده است.

حسنی با بیان این‌که در سال ١٣٩٤ حدود ٩٥١ هزار و ٤٠٢ تن بوتان در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده افزود: این مقدار پارسال به یک میلیون و ٢٢ هزار و ١٦٠ تن رسید.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید میعانات گازی مجتمع گازی پارس جنوبی  از ١٦٨ هزار و ٩٠٨ هزار بشکه در سال ١٣٩٤ به ١٩٣ هزار و ٩٧٤ هزار بشکه در سال ١٣٩٥ رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار