رشت؛

بزرگداشت استاد فرهیخته بسیجی غلامرضا رحمدل

مراسم بزرگداشت استاد فرهیخته بسیجی غلامرضا رحمدل در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛دکترعلیرضا قزوه از شاعران حوزه انقلاب و دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه مرحوم رحمدل یکی از بهترین شاعران شعر انقلاب است؛ گفت: رحمدل یکی از شاعرانی بودند که در دانشگاه شعر انقلاب را راه انداز کردند  و از ارزش های شعر انقلاب دفاع کردند.
 
قزوه به تبیین شخصیت دکتر رحمدل پرداخت و گفت: دکتر رحمدل از کسانی بود که سلاح قلم خود را برداشت و وظیفه انقلابی خود را تا آخرین لحظه عمرش به نحو شایسته ایفا نمود و به سنگر دانشگاه، عشق ورزید؛ رحمدل عاشق خدمت بود نه شیفته خدمت.
 
وی با اشاره به ویژگی های برجسته و انقلابی دکتر رحمدل به خصوص در حوزه ادبیات و شعر افزود: در این مراسم سعی خواهیم کرد تا با گرامیداشت سالگرد ایشان، در شناخت شخصیت ممتاز  و آثار ایشان گامی برداشته شود.
 
این شاعر انقلابی با بیان اینکه  دکتر رحمدل ولایی و عاشق رهبرش بود؛ تصریح کرد: رحمدل در پست های متعدد فرهنگی ادای وظیفه نمود، به روش و منش رهبر و نظام افتخار می کرد، عاشق ولایت بود و این در آثاری که از خود به یادگار گذاشته قابل مشاهده است.
گفتنی است دکتر رحمدل اولین کرسی استادی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه گیلان را در اختیار داشت و استاد تمام این دانشگاه بود .
 
دکتر رحمدل آثار مختلفی را در حوزه ادبیات فارسی ، شعر، پژوهش‌های دینی و مذهبی ، دفاع مقدس و عاشورا به چاپ رسانده بود. غلامرضا رحمدل دارای ۵ کتاب در زمینه تاریخ اسلام و ۵ کتاب در زمینه ادبیات فارسی است.
 
 
مرحوم غلامرضا رحمدل سال ۱۳۳۰در شرفشاده لاهیجان متولد شد و در سال ۱۳۸۸ پس از سه ماه قرار گرفتن در حالت کما و بستری شدن در بیمارستان، درگذشت.
 
 
 
انتهای پیام/ق



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.