معرفی کتاب؛

زیر نگاه ماه؛ عاشقانه زوج آسمانی

این کتاب بیان عاشقانه مردی است که همسر خود را مخاطب قرار داده و از ابتدای آشنایی و زندگی تا لحظه خداحافظی همسر را با او مرور می کند.

زیر نگاه ماه؛ عاشقانه زوج آسمانی
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «زیر نگاه ماه» اثر سیدمحمدرضا دربندی است و در اسفند ماه سال 95 از انتشارات نیستان منتشر شده است.  

این کتاب بیان عاشقانه مردی است که همسر خود را مخاطب قرار داده و از ابتدای آشنایی و زندگی تا لحظه خداحافظی همسر را با او مرور می کند. 

کسانی که با زندگی نامه ائمه آشنایی مختصری داشته باشند، پس از خواندن  «زیر نگاه ماه»  متوجه خواهند شد که این عاشقانه، عاشقانه حضرت علی(ع) نسبت به فاطمه زهرا(س) است. البته از آغاز تا پایان کتاب نامی از این دو بزرگوار برده نمی شود. بلکه خواننده شیفته ی احساس پاک و ناب این مرد به همسر خود می شود و با او در تمام فراز و نشیب های زندگی اش قدم می گذارد. با او می گرید، می خندد، آه می کشد و زندگی می کند. 

داستان زندگی مشترک امام علی(ع) و حضرت فاطمه (س) را در کتاب ها و داستانهای بیشماری خوانده ایم اما تفاوت این کتاب با سایر داستان ها انتخاب راوی داستان و بیان جزییات و احساسات از زبان حضرت علی(ع) است. نویسنده با بیان حسی، جملات را به گونه ای بیان کرده است که مخاطب را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. 

سید محمد رضا دربندی نویسنده کتاب پیرامون انگیزه پرداختن به زندگی این زوج آسمانی می گوید: نسل جوان ما یا انگیزه ای برای مطالعه زندگی این بزرگان ندارد  و یا اینکه  با توجه به آنچه تا کنون به گوششان رسیده احساس بی نیازی می کنند. من با استفاده از این نوع بیان در صدد جذب این گروه از مخاطبان به سبک زندگی ایشان بودم. 

وی افزود: طرح موضوع به گونه ای که هم قداست ایشان حفظ شود و هم بخش هایی از زندگی ایشان به نحوی بیان شود که آنها را مانند انسانی زمینی ببینیم که مثل ما ازدواج می کنند، خواستگاری می روند و با هم ارتباط عاطفی دارند کار بسیار سختی بود . 

دربندی تاکید کرد: غیر از این من به دو موضوع دیگر هم توجه داشتم اول اینکه یک سبک زندگی را به زوج های جوان معرفی کنم و  دیگر اینکه این سبک نوشتن در جامعه ادبی مطرح و مورد توجه قرار گیرد تا زندگی معصومین با این روش به نسل جدید ارایه شود. 

 قسمت هایی از این عاشقانه را با هم می خوانیم: 

«اين طور مستقيم به چشم هاي من نگاه نكن، هنوز دلم تاب نگاه های مستقيم تو را ندارد. بگذار شَلالِ موهايت، قسمتی از صورت و چشمانت را بپوشاند، تا من بتوانم راحت تر صحبت كنم. صورتت در مقابل نورِ لرزان شمع، ديدنی تر شده است....» 



گزارش از فریده قهرمانی 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار